Történeti háttér és gyártás
Az FS Class E.331 elektromos mozdony az olasz vasutak történelmének egy érdekes fejezetét képviseli. Az olasz Ferrovie dello Stato (FS) számára készült, mivel az ország villamosítási projektjének részeként az elektromos mozdonyok technológiai fejlődése kulcsfontosságúvá vált. Az E.331-es sorozat prototípusait 1914-ben gyártották, amelyek a korai elektromos mozdonyok közé tartoznak.
- Gyártó: Ganz & Cie és Brown, Boveri & Cie
- Gyártási időszak: 1914
- Megrendelő: Ferrovie dello Stato (FS)
- Példányszám: Információ jelenleg nem áll rendelkezésre
Technikai jellemzők
Az FS Class E.331 elektromos mozdony technikai jellemzői a korszak technológiai innovációit tükrözik. Az alábbiakban bemutatjuk a mozdony néhány kulcsfontosságú műszaki paraméterét:
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Feszültség: 3 kV DC
- Tengelyelrendezés: 1-C-1
- Maximális sebesség: 100 km/h
Szolgálati történelem
Az E.331-es sorozatot az olasz vasutakon használták, különösen azokon a vonalakon, amelyeket villamosítottak. Az E.331-es egyike volt azon első sorozatú elektromos mozdonyoknak, amelyek az olasz vasúti rendszer modernizálását célozták meg. Az évek során a mozdonyok mutattak néhány technikai kihívást, de alapvetően hozzájárultak az elektromos vonali közlekedés fejlődéséhez Olaszországban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármely FS Class E.331 mozdonyt megőriztek volna. A típus nem szerepel múzeumok kiállításán, és nosztalgiavonatokban sem vesz részt.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az FS Class E.331 mozdonyról nincs széleskörű kulturális hatásról szóló információ, modellezők és vasúti történészek számára egyaránt érdekes lehet, mivel az olasz vasúttörténet egy fontos szakaszát képviseli.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés: | 1-C-1 |
Maximális sebesség: | 100 km/h |
Feszültség: | 3 kV DC |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google