Történeti háttér és gyártás
Az FS Class E.360 elektromos mozdony az olaszországi vasúti közlekedés egyik ikonikus darabja, amelyet 1905-ben gyártottak. A mozdonyt az Olasz Államvasutak (Ferrovie dello Stato, FS) rendelte meg, hogy kielégítse az egyre növekvő igényt az elektromos vontatás iránt a hegyvidéki vasútvonalakon. A mozdonyok gyártását a Ganz és társai cég végezte, amely akkoriban már jelentős tapasztalattal rendelkezett az elektromos vonatok gyártásában.
Technikai jellemzők
Az E.360 sorozat elektromos mozdony volt, amelyet kifejezetten a meredek hegyvidéki útvonalakra terveztek. A mozdony villamos meghajtással rendelkezett, ami akkoriban újdonságnak számított, és jelentős előrelépést jelentett a gőzmozdonyokkal szemben. Az elektromos meghajtás csendesebb és tisztább működést biztosított. A pontos teljesítményadatok és a sebesség nem állnak rendelkezésre, de a mozdonyok rendszerint a hegyvidéki szakaszokon használtak kiemelkedő vontatási képességeik miatt.
Szolgálati történelem
Az FS Class E.360 mozdonyokat az Olasz Államvasutak üzemeltette az Alpokban található vasúti útvonalakon, ahol a hegyvidéki terep különösen nagy kihívást jelentett. Az elektromos mozdonyok alkalmazása itt különösen hasznos volt, mivel a hagyományos gőzmozdonyok nehezen birkóztak meg az ilyen terepekkel. A pontos kivonási időpontok nem ismertek, de valószínűsíthető, hogy a technológiai fejlődés és a modernebb mozdonyok megjelenése miatt az E.360-as sorozatot fokozatosan kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információk az FS Class E.360 mozdony megőrzött példányairól vagy múzeumi szerepléséről nem állnak rendelkezésre. Amennyiben léteznek megmaradt példányok, azok valószínűleg vasúti múzeumokban találhatóak, de ezek pontos elérhetősége nem ismert.
Érdekességek és kulturális hatás
Az FS Class E.360 sorozat nemcsak technikai szempontból volt jelentős, hanem hozzájárult az olasz vasúti közlekedés fejlődéséhez is. Bár különösebb kulturális hatásról vagy köznyelvi becenevekről nincs információ, az elektromos mozdonyok bevezetése mindenképpen mérföldkő volt a vasúti technológia fejlődésében Olaszországban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google