Történeti háttér és gyártás
Az FS Class E.420 egy korai elektromos mozdony, amelyet az olasz államvasutak, azaz a Ferrovie dello Stato (FS) számára fejlesztettek ki. Az 1901-es gyártási év egyértelműen a korai elektromos vasúti technológia úttörő időszakára utal. Az E.420-as sorozat ezen időszak újításait tükrözte, mivel a vasúttársaságok akkoriban kezdtek érdeklődni az elektromos vontatás iránt a gőzmozdonyok alternatívájaként. Az FS Class E.420 tervezése és fejlesztése során a cél az volt, hogy hatékonyabb, környezetbarátabb és gazdaságosabb megoldást találjanak a hagyományos gőzmeghajtású mozdonyok helyett.
Technikai jellemzők
Az FS Class E.420 elektromos meghajtású mozdony volt, amely az elektrotechnikai és a mechanikai innovációk korai példája. Az elektromos meghajtás lehetővé tette számára, hogy zéró kibocsátással működjön, ellentétben a gőzmozdonyokkal, amelyek szén és víz felhasználásával működtek. A technológiai korlátok ellenére a mozdony képes volt jelentős terhelést elhúzni, ami a vasúti hálózat fontos részesévé tette.
Szolgálati történelem
Az FS Class E.420 mozdonyok főként Olaszországban működtek, ahol az FS vasúttársaság hasznosította őket. Az olasz vasútvonalakon végzett szolgálatuk során a mozdonyok fontos szerepet játszottak a helyi és távolsági vonatforgalmakban. Az elektromos mozdonyok előnyeit, például a nagyobb teljesítményt és megbízhatóságot az olasz vasútvonalak egyre inkább igyekeztek kihasználni.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- A források alapján nem áll rendelkezésre információ megőrzött példányokról vagy múzeumban kiállított darabokról.
Érdekességek és kulturális hatás
- A mozdony a korai elektromos technológia egyik képviselője volt.
- Modellvasúti replikákról vagy kulturális megjelenésekről nem található részletes információ.
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google