FS Class E.424 elektromos mozdony

Az FS Class E.424 elektromos mozdony az olasz vasutak ikonikus tagja, amely az 1940-es évektől kezdve erőteljes jelenlétével jellemezte a vasúti közlekedést, hozzájárulva az ország villamosítási törekvéseihez.

Történeti háttér és gyártás

Az FS Class E.424 egy olasz elektromos mozdony, amelyet a második világháború idején fejlesztettek ki. Az olasz államvasutak (Ferrovie dello Stato, FS) számára tervezték, hogy kielégítse a növekvő igényt a gyors és hatékony vasúti közlekedés iránt. A mozdonyt 1943-ban kezdték gyártani, az Ansaldo, Breda, és egyéb olasz cégek részvételével. A gyártás célja az volt, hogy biztosítsa az elektromos vontatás megbízhatóságát és gazdaságosságát az ország vasúti hálózatában.

  • Gyártási időszak: 1943-tól kezdődően
  • Példányszám: Több sorozatban gyártották, összesen 158 példány készült.

Technikai jellemzők

Az FS Class E.424 elektromos mozdonyok a korszak technikai elvárásainak megfelelően lettek kialakítva. Az elektromos hajtás lehetővé tette a mozdony számára a gyors gyorsítást és a hatékony energiafelhasználást.

  • Tengelyelrendezés: Bo′Bo′
  • Teljesítmény: 1860 kW
  • Maximális sebesség: 100 km/h
  • Méretek: Hossz: kb. 12,6 m
  • Futómű: Elektromos vezérlésű

Szolgálati történelem

Az FS Class E.424 sorozatot elsősorban személyszállító vonatok vontatására használták Olaszországban. A megbízható és gazdaságos üzemeltetésük miatt a mozdonyok népszerűek voltak az elővárosi és regionális vonalakon egyaránt. Számos példányt modernizáltak a szolgálati idő alatt, hogy megfeleljenek a megváltozott műszaki követelményeknek. Az 1980-as évek végére kezdődtek meg a kivonások, de néhány egység megmaradt tartalék vagy nosztalgia célokra.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Több FS Class E.424 mozdony is fennmaradt múzeumi körülmények között. Ezek közül néhányat nosztalgia célokra is használnak, különleges alkalmak során Olaszországban.

Érdekességek és kulturális hatás

Az FS Class E.424 mozdonyok sok rajongót vonzottak az évek során. A modellvasút rajongók körében is népszerűvé vált, számos gyártó készített méretarányos modelljeit. A sorozat megbízhatósága és hosszú szolgálati ideje miatt az olasz vasút egyik jelképes járművévé vált.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

Bővebb információ a Wikipedia oldalán

Képek

Források: Wikipédia, Google