FS Class E.464 elektromos mozdony

Az FS Class E.464 elektromos mozdonyok a modern olasz vasút kiemelkedő darabjai, amelyeket kifejezetten elővárosi forgalomra terveztek, kiemelkedve gazdaságosságukkal és megbízhatóságukkal.

Történeti háttér és gyártás

Az FS Class E.464 elektromos mozdonyt az olasz államvasutak, a Ferrovie dello Stato Italiane (FS) részére fejlesztették ki. A cél egy olyan könnyű, gazdaságos és hatékony mozdony megalkotása volt, amelyet elsősorban személyszállításra szántak az elővárosi és regionális vonalakon. Az AnsaldoBreda, egy neves olasz járműgyártó cég, volt a felelős a mozdonyok gyártásáért.

A gyártás 1999-ben kezdődött, és összesen 717 darab épült meg, ami a nagy igényekre és az eszköz sikerére utal. A mozdonyokat kizárólag az olasz vasutak használták, és nem exportálták más országokba.

Technikai jellemzők

Az FS Class E.464 egy modern elektromos mozdony, amelyet speciálisan arra terveztek, hogy személyszállító vonatokat vontasson. A mozdony teljesítménye 3,5 MW, ami elégséges ahhoz, hogy gyorsan és hatékonyan szállítsa az utasokat.

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Maximális sebesség: 160 km/h
  • Teljes hossz: 15,54 méter
  • Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
  • Futómű: Forgóvázak

A mozdonyok modern fékrendszerrel és automatikus ajtóvezérlő rendszerrel vannak felszerelve, amelyeket főként az utasok biztonsága és kényelme érdekében alakítottak ki. Az E.464 klímaberendezéssel is rendelkezik, ami biztosítja a komfortos utazást minden évszakban.

Szolgálati történelem

A mozdonyokat főként Olaszországban használták, ahol az elővárosi és regionális vonalakon álltak szolgálatban. Az E.464 kiváló teljesítménye és megbízhatósága miatt jelentős szerepet játszott a vasúti közlekedés fejlődésében Olaszországban. A mozdonyokat még ma is széles körben használják, és csak elvétve vontak ki példányokat a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Tekintettel arra, hogy az E.464 sorozat még aktív szolgálatot lát el, jelenleg nincsenek múzeumban kiállított példányok. Az olasz vasutak szándékában áll a mozdonyokat az aktív szolgálat után is megőrizni, de jelenleg valamennyi mozdony operatív szolgálatot teljesít.

Érdekességek és kulturális hatás

Az E.464 mozdonyok népszerűségüket gyorsaságuknak, megbízhatóságuknak és robusztus felépítésüknek köszönhetik. Bár nincsenek különös kulturális hatásaik vagy beceneveik, a vasútbarátok körében az E.464 modellek is kedvelt gyűjtői darabok. Több modellvasúti gyártó készített méretarányos változatokat, melyek rendkívül népszerűek a vasútmodellezők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Gyártási év 1999
Teljesítmény 3,5 MW
Maximális sebesség 160 km/h
Hossz 15,54 méter
Tengelyelrendezés Bo’Bo’

Hivatkozások

FS Class E.464 Wikipedia