Történeti háttér és gyártás
Az FS Class E.491 és E.492 elektromos mozdonyokat az olasz Ferrovie dello Stato (FS) vasúttársaság számára tervezték, azzal a céllal, hogy az olaszországi vasúti hálózat egyre növekvő áruszállítási igényeit kielégítsék. A fejlesztésre az 1980-as évek közepén került sor, az első prototípusok pedig 1986-ban készültek el. A mozdonyokat a Società Italiana Ernesto Breda (Breda) gyártotta.
- Gyártási év: 1986
- Gyártó vállalat: Società Italiana Ernesto Breda
- Megrendelő: Ferrovie dello Stato (FS)
- Gyártási helyszín: Olaszország
Technikai jellemzők
Az FS Class E.491 és E.492 mozdonyok elektromos hajtásrendszerrel lettek felszerelve. A két változat közötti fő eltérés az, hogy az E.491-es változatot a 3kV DC elektromos rendszerhez tervezték, míg az E.492 az 1.5kV DC rendszeren működik. Ez segítette a mozdonyok alkalmazkodását a különböző elektromos infrastruktúrákhoz.
- Tengelyelrendezés: Bo-Bo
- Maximális sebesség: Kb. 160 km/h
Szolgálati történelem
Az FS Class E.491 és E.492 mozdonyokat elsősorban tehervonatok húzására használták. Bár a tervezés idején modernnek számítottak, a szolgálati idejük viszonylag rövid lett. Az új technológiák és a vasúti szabványok fejlődése gyorsan elavulttá tette ezeket a modelleket, és végül kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az FS Class E.491 és E.492 mozdonyok közül jelenleg nincs ismert megőrzött példány múzeumban vagy működőképes állapotban.
Érdekességek és kulturális hatás
A mozdonyok speciális kialakításuk és adaptációs képességük miatt népszerűek voltak a vasúti modellezők körében. Számos modellgyártó készített méretarányos másolatokat, amelyek különösen Európában voltak keresettek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |