Történeti háttér és gyártás
Az FS Class E.626 egy olasz elektromos mozdony, amelyet a 20. század első felében fejlesztettek ki. Ennek a sorozatnak a gyártása 1927-ben kezdődött, és egészen 1939-ig folytatódott. Az E.626 kifejlesztésének fő célja az volt, hogy kielégítse az elektromos vontatás iránti növekvő igényt az olasz államvasutaknál, az FS-nél (Italian State Railways). A mozdonyok fő gyártója az Officine Meccaniche társaság volt.
- Gyártási időszak: 1927–1939
- Példányszám: 448 darab
- Megrendelő: FS (Italian State Railways)
Technikai jellemzők
Az FS Class E.626 egy elektromos meghajtású mozdony, amelyet a 3 kV DC áramrendszer táplál. A jármű hat tengellyel rendelkezik, amelyeket AAR tengelyelrendezéssel D-típusú összeköttetéssel láttak el.
- Maximális sebesség: 95 km/h
- Teljesítmény: körülbelül 1650 kW
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Fékrendszer: Pneumatikus fék
Szolgálati történelem
Az FS Class E.626-os mozdonyokat széles körben alkalmazták Olaszországban, mind személy-, mind teherszállításra. A járművek tartósságukat és megbízhatóságukat bizonyították a második világháború ideje alatt is, amikor a vasúti közlekedés kulcsfontosságú volt. Az E.626-okat 1980-as években kezdtek kivonni a forgalomból, és utolsó darabjaikat 1999-ben selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Néhány megőrzött példány található Olaszországban, amelyek különböző múzeumokban és történelmi vasúti eseményeken is megtekinthetők. Ezen járművek egy része még működőképes, és nosztalgia utakra is használják.
Érdekességek és kulturális hatás
Az FS Class E.626 fontos szerepet játszott az elektromos vasúti vontatás fejlődésében Olaszországban. A vasútmodellezők körében is népszerű, több méretarányos modell is készült róla különböző gyártóknál.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google