Történeti háttér és gyártás
A FS Class E.636 elektromos mozdonyt az olasz államvasutak (Ferrovie dello Stato – FS) számára fejlesztették ki. A II. világháború idején, 1940-ben kezdték meg a gyártását, hogy megfeleljenek az olasz vasúthálózat növekvő igényeinek. A típust az igényekre válaszul fejlesztették ki, hogy hatékonyabban lehessen szállítani az árukat és utasokat az ország különböző részei között. Az E.636 mozdonyokat több olasz gyártó vállalat készítette, köztük a Tecnomasio Italiano-Brown-Boveri (TIBB) és a Savigliano. A gyártás az 1960-as évek elejéig tartott, és összesen 469 példány készült belőle.
Technikai jellemzők
Az FS Class E.636 egy elektromos mozdony volt, amely 3000 V-os egyenáramú hálózaton üzemelt. A meghajtását hat egyenáramú motor biztosította, amelyek segítségével 1375 kW teljesítményt ért el. A tengelyelrendezése Co’Co’ volt, ami azt jelentette, hogy minden tengelyét külön motor hajtotta. A mozdony maximális sebessége körülbelül 120 km/h volt. A jármű 18,54 méter hosszú és 3,75 méter magas volt. Az E.636 mozdonyok a korszakhoz képest modern fékrendszerrel és irányítási technológiával rendelkeztek, ami hozzájárult megbízható működésükhöz.
Szolgálati történelem
Az E.636 mozdonyokat elsősorban Olaszországban használták különböző típusú vonatok vontatására, beleértve a személy- és teherszállítást is. A mozdonyok hírhedtek voltak megbízhatóságukról és sokoldalúságukról, így hosszú ideig szolgáltak az olasz vasúthálózaton. Az 1990-es évek végére kezdték fokozatosan kivonni a forgalomból, amikor újabb mozdonyok és motorvonatok váltották fel őket. Az utolsó E.636 mozdonyt 2006-ban selejtezték ki.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több E.636 mozdony megmaradt múzeumi és nosztalgia célokra. Ezeket Olaszország különböző vasúti múzeumaiban és nosztalgiavonatozás alkalmával lehet megtekinteni. Az ilyen megőrzött példányok fontos szerepet játszanak az olasz vasúttörténeti örökség megőrzésében és bemutatásában.
Érdekességek és kulturális hatás
- Az FS Class E.636 jelentős hatással volt az olasz vasúthálózat fejlődésére és modernizációjára a 20. század közepén.
- A mozdonyok népszerűek voltak a modellvasút-rajongók körében is, számos gyártó készített róla méretarányos modelleket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Teljesítmény | 1375 kW |
Tengelyelrendezés | Co’Co’ |
Maximális sebesség | 120 km/h |
Hossz | 18,54 m |
Magasság | 3,75 m |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google