Történeti háttér és gyártás
A Furka–Oberalp-Bahn Ge 4/4 III elektromos mozdony a svájci vasutak számára készült, hogy hatékonyan kiszolgálja a Furka–Oberalp–Bahn vonal igényeit. Az 1979-ben gyártott mozdonyokat a Brown, Boveri & Cie (később ABB) készítette. A mozdonyok korszerűsítése és teljesítményének növelése érdekében tervezték őket, megfelelve a svájci hegyvidéki terep kihívásainak.
Technikai jellemzők
A Ge 4/4 III mozdonyok elektromos hajtásrendszerrel rendelkeznek, melyet különleges hegyi vonalakhoz terveztek. A tengelyelrendezésük Bo’Bo’. A maximális sebességük eléri a 100 km/h-t. A mozdonyok innovatív tervezése lehetővé teszi a magas teljesítményt és megbízhatóságot a svájci vonalakon.
Szolgálati történelem
A Ge 4/4 III mozdonyokat elsősorban Svájcban használták a Furka–Oberalp–Bahn vonalakon. Ezek a mozdonyok gyorsan népszerűvé váltak a hatékonyságuk és megbízhatóságuk miatt, kiemelkedő teljesítményt nyújtva a hegyvidéki területeken. A szolgálati idejük alatt számos modernizáción estek át, hogy lépést tartsanak a technológiai újításokkal.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Ge 4/4 III mozdonyok közül néhányat megőriztek és múzeumokban is kiállítanak Svájcban. Ezek a járművek a vasúti történelem fontos darabjai, és bemutatják a svájci vasútfejlesztés egyedi megközelítését a hegyvidéki körülmények között.
Érdekességek és kulturális hatás
A Ge 4/4 III mozdonyok modellvasúti verziói is népszerűek a rajongók körében. A svájci hegyvidékek látványosságai miatt sok vasútmodell-gyártó készítette el ezen mozdony kicsinyített változatát, ami a vasút szerelmeseinek otthoni kiállításain is megtalálható.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Gyártási év | 1979 |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Hivatkozások
További információ a Ge 4/4 III mozdonyokról
Képek
Források: Wikipédia, Google