Történeti háttér és gyártás
A G&SWR 131 and 137 Class 4-4-0 gőzmozdonyokat 1913-ban gyártották. A Glasgow and South Western Railway (G&SWR) rendelte meg őket, hogy javítsa a vasúti hálózat teljesítményét, különösen a nagyobb sebességet és terhelhetőséget igénylő vonalakon. A mozdonyokat a G&SWR Kilmarnock-i műhelyében készítették. A gyártás során a vasúttársaság célja az volt, hogy elősegítse a régió vasúti forgalmának hatékonyabb kezelését és gyorsabb szállítást biztosítson az utasok és áruk számára.
Technikai jellemzők
A G&SWR 131 és 137 Class gőzmozdonyok technikai jellemzői közé tartozik a 4-4-0 tengelyelrendezés, amely kiváló stabilitást és kiegyensúlyozottságot biztosított. A mozdonyok gőzhajtásúak voltak, a teljesítményüket főként a magasnyomású kazán biztosította. Ez a típusú mozdony kiemelkedő gyorsulással rendelkezett, ami különösen a hosszabb utakon volt előnyös.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-4-0
- Magasság: Körülbelül 4 méter
Szolgálati történelem
A G&SWR 131 és 137 Class mozdonyokat főként Skócia délnyugati részén használták, ahol a G&SWR üzemeltette vonalait. A mozdonyok mind személy-, mind teherszállításra egyaránt alkalmasak voltak. A szolgálati idő alatt a mozdonyok bizonyították megbízhatóságukat és hatékonyságukat, azonban a technológia fejlődésével és a dízel és elektromos mozdonyok megjelenésével a gőzmozdonyok háttérbe szorultak. A legtöbb ilyen mozdonyt a 20. század közepe táján vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Egyetlen példány sem maradt fenn a G&SWR 131 és 137 Class mozdonyok közül, így azok nem találhatók meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban. E műszaki műemlékek elvesztése bizonyára sok vasútbarát számára jelenthet csalódást, hiszen ezek a mozdonyok a skót vasúttörténet szerves részét képezték.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a G&SWR 131 és 137 Class mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a köznyelvben vagy a kultúrában, vasúti modellgyártók gyakran készítettek a típus alapján modelleket. Ezek a modellek lehetőséget adtak a vasútrajongóknak, hogy a mozdonyokat saját otthoni vasútmaketteik részévé tegyék. Bár ezek a modellek nem tartoztak a legelterjedtebbek közé, a G&SWR iránti érdeklődés továbbra is fontos részét képezi a brit vasúti történelem iránti rajongásnak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |
Gyártási év | 1913 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/G&SWR_131_and_137_Class_4-4-0
Képek
Források: Wikipédia, Google