GE P30CH dízelmozdony

A GE P30CH dízelmozdony a hetvenes évek ikonikus modellje volt, amely hatékony teljesítményével és megbízhatóságával járult hozzá az amerikai vasúti közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A GE P30CH dízelmozdonyt a General Electric gyártotta az 1970-es években, pontosabban 1975-ben. Ezt a mozdonyt az Amtrak számára fejlesztették ki, mint egy új generációs utazóvonati mozdonyt az Egyesült Államok vasúti hálózatán. Az Amtrak 25 darabot rendelt belőle, hogy a meglévő gőz- és dízelmozdonyokat korszerűsítsék az utasszállításban.

Technikai jellemzők

A GE P30CH egy dízelmozdony, amelyet modern igényekre terveztek. A mozdony meghajtását egy nagy teljesítményű dízelmotor biztosítja, amely elegendő erőt nyújtott a hosszú távú személyszállítási feladatok ellátásához. A teljesítménye körülbelül 3,000 lóerő volt, amely megfelelő sebességet és hatótávolságot biztosított az utasok kényelmes szállítása érdekében.

  • Hajtásrendszer: dízel
  • Maximális sebesség: körülbelül 177 km/h
  • Tengelyelrendezés: C-C
  • Méretek: hossza körülbelül 19 méter
  • Férőhely: mozdonyvezető és kisegítők
  • Felszereltség: modern vezérlőkabin, klímaberendezés

Szolgálati történelem

A GE P30CH mozdonyok az Amtrak által üzemeltetett vasútvonalakon szolgáltak az Egyesült Államokban. Elsődlegesen személyszállító szolgálatban álltak, és hosszú távú utazásokhoz használták őket. Kiemelkedő teljesítményük és nagy sebességük miatt az 1970-es és 1980-as években jelentős szerepet játszottak az Amtrak flottájában. A mozdonyokat az 1990-es évek közepéig használták, amikor végül lecserélték őket a modernebb típusokra.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a GE P30CH mozdonyok közül bármelyik is megőrzésre került volna múzeumi vagy nosztalgia célból. A legtöbb példányt kiszelektálták vagy leselejtezték a hosszú szolgálati idő után.

Érdekességek és kulturális hatás

A GE P30CH mozdonyok köznyelvi beceneve „Pooch” volt azáltal, hogy a P30CH mérnökei és rajongói között egyaránt ismertté vált. Bár a mozdony nem vált széles körben modellvasúti tárggyá, az amerikai vasúttörténet kedvelői között ismert és elismert gépezet maradt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény 3000 lóerő
Maximális sebesség 177 km/h
Tengelyelrendezés C-C
Hossz 19 méter

Hivatkozások

GE P30CH mozdony – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google