Történeti háttér és gyártás
A GER Classes S46, D56 és H88 gőzmozdonyokat az Angliai Great Eastern Railway (GER) számára fejlesztették ki a 20. század elején. Az első példányok 1900-ban készültek, hogy kielégítsék az egyre növekvő személyszállítási igényeket. Az S46, D56 és H88 osztályok közös célja a GER vonalainak modernizálása és a hatékonyabb szállítás biztosítása volt.
A mozdonyokat James Holden tervezte, aki a GER főmérnökeként dolgozott. A gyártás a GER saját Stratfordi műhelyeiben zajlott. Összesen 80 darab készült belőlük különböző időszakokban, amelyeket kifejezetten a GER igényei szerint alakítottak ki.
Technikai jellemzők
A GER Classes S46, D56 és H88 gőzmozdonyok többnyire egységes technikai jellemzőkkel rendelkeztek. A hajtásuk gőzzel történt, amit a hagyományos gőzgépes elrendezés biztosított.
- Tengelyelrendezés: 4-6-0
- Maximális sebesség: Körülbelül 85 km/h
- Teljesítmény: Az akkori technológiai szinthez mérten kiemelkedő
- Fékek: Vákumfékek
- Hossz: Kb. 18 méter
Szolgálati történelem
A GER Classes S46, D56 és H88 mozdonyok a GER fő vonalain, elsősorban elővárosi és hosszú távú személyszállító vonatok élén szolgáltak. Ezek a mozdonyok az Egyesült Királyságban, különösen Anglia keleti részén, jelentős szerepet játszottak a vasúti közlekedés történetében.
A mozdonyok többsége az 1930-as évekig szolgált, amikor a korszerűsítések és az új technológiák megjelenése miatt kezdtek fokozatosan kivonni őket a forgalomból. A kivonás és selejtezés folyamata egészen az 1950-es évekig zajlott.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármelyik GER Classes S46, D56 vagy H88 mozdony megőrzésre került volna. A legtöbbjük selejtezésre és szétbontásra került a szolgálatból való kivonásukat követően.
Érdekességek és kulturális hatás
A GER Classes S46, D56 és H88 mozdonyok nemcsak a vasúttörténetben, hanem a brit kultúrában is nyomot hagytak. Ezek a mozdonyok a brit ipari örökség részévé váltak, és gyakran emlegetik őket a vasúti közlekedés fejlődésének példájaként. A modellvasúti kultúrában is kedveltek, számos gyártó készítette el méretarányos másaikat a rajongók számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
GER Classes S46, D56 and H88 gőzmozdonyok a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google