GMD GF6C elektromos mozdony

A GMD GF6C elektromos mozdony az észak-amerikai vasúti közlekedés mérföldköve, hiszen hatékony teljesítményével és korszerű technológiájával hozzájárult a teherszállítási ipar fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A GMD GF6C egy elektromos mozdony, amelyet a General Motors Diesel (GMD) fejlesztett ki. A mozdonyt elsősorban Kanadában, az 1980-as években készítették. Az elsődleges célja a hatékony áruszállítás volt a British Columbia vonalain. Az 1983-ban kezdődött gyártás során összesen 7 darab készült belőle. A mozdonyokat elsősorban a British Columbia Railway számára tervezték, hogy a nagy teljesítményű teherszállítási igényeket kielégítsék.

Technikai jellemzők

A GMD GF6C egy elektromos mozdony, amelyet a nagy teljesítmény és a hatékony energiafelhasználás jellemez. Villamos hajtásrendszerrel rendelkezik, melynek teljesítménye kiemelkedő. Az mozdony maximális sebessége körülbelül 113 km/h. A GF6C tengelyelrendezése C-C, ami azt jelenti, hogy három hajtott tengellyel rendelkezik az egyes forgóvázakon.

  • Hosszúság: körülbelül 20 méter
  • Magasság: standard mozdonymagasság
  • Fékrendszer: elektromos és légfék kombinációja
  • Teljesítmény: megközelítőleg 3710 kW

Szolgálati történelem

A GMD GF6C mozdonyokat a British Columbia Railway üzemeltette. Elsősorban teherszállításra használták a kanadai hegyvidéken, ahol a villamos energia hatékonyságát jól ki lehetett használni. A mozdonyok egészen az 1990-es évek végéig szolgáltak, amikor a vasúttársaság úgy döntött, hogy frissíti flottáját és a villamos mozdonyokat selejtezi.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincsenek információk arról, hogy a GMD GF6C típusú mozdonyok közül bármelyiket is megőrizték volna múzeumi célokra, és úgy tűnik, hogy egyik sem maradt fenn nosztalgikus céllal való üzemeltetésre.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a GMD GF6C lehet, hogy nem vált híressé a széles közönség körében, a vasúti rajongók körében ismert és értékelt típus volt. Hatékony elektromos hajtása és robusztus kialakítása miatt elismerően beszélnek róla, bár modellváltozatai és kulturális megjelenései ritkák.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Gyártási év 1983
Maximális sebesség 113 km/h
Teljesítmény 3710 kW
Tengelyelrendezés C-C

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/GMD_GF6C

Képek

Források: Wikipédia, Google