Történeti háttér és gyártás
A GNRI Class RT gőzmozdonyt az Ulsterville Works gyártotta 1908-ban, az Ír Északi Vasúttársaság (Great Northern Railway of Ireland, GNRI) számára. A mozdonyok tervezése során a fő cél az volt, hogy az akkor növekvő utazási igényekhez igazodva egy hatékonyabb és megbízhatóbb vonatot hozzanak létre. Az RT osztályú mozdonyokat kifejezetten a személyszállító vonatok számára fejlesztették ki, hogy megfeleljenek a korabeli sebességi és teljesítménybeli elvárásoknak.
- Gyártó: Ulsterville Works
- Gyártás éve: 1908
- Megrendelő: Great Northern Railway of Ireland
Technikai jellemzők
A GNRI Class RT egy gőzmozdony, amelyet az utasok szállítására terveztek. A mozdonyok háromtengelyes kivitelben készültek, ami megfelelő stabilitást biztosított a használat során. A gőzhajtású rendszert alkalmazták, amely akkoriban széles körben elterjedt technológia volt. A mozdony teljesítményéről és sebességéről nincsenek pontos adatok, de általában az ilyen típusú mozdonyok elegendő erőt biztosítottak a személyszállító vonatok mozgatásához.
- Hajtásrendszer: Gőzüzemű
- Tengelyelrendezés: Háromtengelyes
Szolgálati történelem
A GNRI Class RT mozdonyokat elsősorban Írországban használták, a Great Northern Railway of Ireland vonalain. A mozdonyok főként személyszállító vonatokat húztak, így fontos szerepet játszottak a régió közlekedésében. Az RT osztályú mozdonyok megbízhatóságuk miatt kedveltek voltak, de a villamosítás és a modernebb dízelmozdonyok megjelenésével fokozatosan háttérbe szorultak, majd végül kivonták őket a forgalomból.
- Felhasználási terület: Személyszállítás
- Szolgálati terület: Írország
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ rendelkezésre arról, hogy a GNRI Class RT mozdonyok közül bármelyik fennmaradt volna múzeumi vagy egyéb kiállítás céljából. Úgy tűnik, ezek a mozdonyok nem maradtak meg az utókor számára.
Érdekességek és kulturális hatás
Nem áll rendelkezésre konkrét információ arról, hogy a GNRI Class RT mozdonyok jelentős kulturális hatást gyakoroltak volna vagy széles körben bemutatott modellekként szerepelnének a vasúti modellezés világában. Ezen mozdonyok egyszerűen a korabeli vasúti közlekedés egyik jellemző típusát képviselték.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |