Történeti háttér és gyártás
A GP15C dízelmozdony az EMD (Electro-Motive Diesel) gyártó vállalat munkája. Az EMD elsősorban a közepes teljesítményű mozdonyok fejlesztésére és gyártására specializálódott. E mozdony fejlesztésének célja az volt, hogy hatékony és gazdaságos megoldást nyújtson a vasúttársaságoknak a rövidebb vonalakon és tolatási feladatokban.
- Gyártási időszak: 1954
- Gyártó: Electro-Motive Diesel (EMD)
Technikai jellemzők
A GP15C dízelmozdony technikai jellemzői meglehetősen figyelemre méltóak. Az EMD által tervezett dízel-elektromos hajtás biztosította a szükséges erőt és rugalmasságot a mozdony számára, hogy sikeresen elvégezhesse feladatait.
- Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
- Teljesítmény: 1500 lóerő
- Maximális sebesség: 100 km/h
- Tengelyelrendezés: B-B
- Fékrendszer: Pneumatikus és dinamikus fékek
Szolgálati történelem
A GP15C mozdonyok elsősorban az Egyesült Államokban kerültek alkalmazásra. Az EMD által fejlesztett mozdonyt kisebb vasúttársaságok és ipari üzemek használták, ahol nagyobb mozdonyokra nem volt szükség. Ezek a mozdonyok jól teljesítettek a tolatási feladatokban és a kisebb teherforgalmak lebonyolításában.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincsenek megőrzött vagy múzeumban kiállított példányok a GP15C mozdonyokból, hiszen ezek a mozdonyok főként ipari alkalmazásokban voltak használatosak.
Érdekességek és kulturális hatás
A GP15C nem vált széles körben ismertté a köznyelvben vagy a vasúti rajongók körében. Nem említik gyakran modellekben vagy vasúttörténeti kiadványokban, mivel főként ipari és tolatási feladatokra használták.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Hibrid |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/GP15C
Képek
Források: Wikipédia, Google