GP30C (EMD) dízelmozdony

Az EMD GP30C dízelmozdony az 1960-as évek amerikai vasúti innovációinak egyik ikonikus példánya, amelyet a General Motors EMD részlege fejlesztett ki a megnövekedett teljesítmény és hatékonyság jegyében.

Történeti háttér és gyártás

A GP30C dízelmozdony az EMD (Electro-Motive Division) terméke, amelyet 1961-ben kezdtek gyártani. Az EMD az amerikai vasúti ipar egyik kiemelkedő vállalata, amely főként dízelmozdonyok gyártásáról vált ismertté. A GP30C a GP sorozat részeként készült, válaszként az egyre növekvő igényekre, hogy hatékonyabb és erősebb dízelmozdonyokat biztosítsanak a vasúti társaságok számára. A gyártás során az EMD több amerikai vasúttársaságot is kiszolgált, azonban a megrendelőkről nincsenek pontos adatok.

Technikai jellemzők

A GP30C dízelmozdony technikai jellemzői között elsőként a dízel meghajtás említhető meg. Ez a típus robusztus hajtásrendszerrel rendelkezett, amely lehetővé tette, hogy a mozdony nagy teljesítménnyel működjön. A pontos teljesítmény, maximális sebesség és egyéb specifikus műszaki adatok sajnos nem elérhetők.

Szolgálati történelem

Bár a GP30C mozdony pontos szolgálati történelme nem teljeskörűen ismert, az amerikai vasúthálózaton történő használata bizonyított. Az ilyen típusú mozdonyokat elsősorban teher- és bizonyos esetekben személyszállítási feladatok ellátására használták. A kivonásuk ideje és a forgalomból való eltávolításuk részletei azonban nem dokumentáltak.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A GP30C mozdony megőrzött példányairól vagy múzeumi szerepléséről nincsenek megbízható információk. Nincs adat arról sem, hogy bármelyik ilyen mozdony nosztalgiaforgalomban lenne.

Érdekességek és kulturális hatás

A GP30C mozdony nem rendelkezik jelentős kulturális jelenléttel vagy különleges becenevekkel. Modellvasúti elterjedtségére és rajongói kultúrára vonatkozóan sincsenek specifikus információk.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google