Történeti háttér és gyártás
Az EMD GP40P dízelmozdonyt az Electro-Motive Division (EMD) gyártotta 1966-ban. A locomotívot kifejezetten a Southern Pacific Railroad számára fejlesztették ki, hogy elővárosi vasúti szolgáltatásaikat kiszolgálja. Az EMD GP40P a GP40-es modellek sorozatának egyik variánsa, amely a személyszállítás igényeit elégítette ki.
- Gyártó: Electro-Motive Division (EMD)
- Gyártási év: 1966
- Megrendelő: Southern Pacific Railroad
- Példányszám: 3 darab
Technikai jellemzők
A GP40P dízelmozdony technikai megoldásai és specifikációi a kor elvárásainak megfelelően lettek kialakítva. Főként személyszállító vonatok vontatására tervezték, így a hajtásrendszer precíz kivitelezése és a teljesítmény optimalizálása kulcsfontosságú volt.
- Meghajtás: Dízel
- Motor típusa: EMD 16-645E3
- Teljesítmény: 3000 lóerő
- Tengelyelrendezés: B-B
- Maximális sebesség: 105 km/h
- Hossz: 18,8 méter (kb.)
Szolgálati történelem
A GP40P mozdonyokat elsősorban Kalifornia állam területén használták a Southern Pacific Railroad elővárosi szolgáltatásaiban. Ezek a mozdonyok kifejezetten az ingázók szállítására voltak optimalizálva, mivel megfeleltek a kor személyszállítási követelményeinek. Mint sok más mozdony, a GP40P is átesett modernizációkon a szolgálati évei alatt, hogy megfeleljenek az új technológiai és biztonsági előírásoknak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A GP40P mozdonyok közül néhány megőrzött példány található meg különböző vasútbarát szervezeteknél és múzeumokban. Ezek a lokomotívok a vasúttörténet fontos részeit képviselik, és alkalomszerűen nosztalgiavonatok részeként is közlekednek, megőrizve ezzel a dízelkorszak emlékét.
Érdekességek és kulturális hatás
A GP40P mozdonyok érdekes helyet foglalnak el a vasútrajongók körében. Modellvasúti formában is elérhetők, különböző méretarányokban, ami hozzájárult a modellezés és a vasúti hobbi világának gazdagodásához. A Southern Pacific Railroad színei és logói különösen népszerűek a gyűjtők és az amatőr vasutasok körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Teljesítmény | 3000 lóerő |
Tengelyelrendezés | B-B |
Maximális sebesség | 105 km/h |
Hossz | 18,8 méter (kb.) |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google