Történeti háttér és gyártás
A GS&WR Class 368 gőzmozdonyt a Great Southern and Western Railway (GS&WR) számára fejlesztették ki Írországban. A sorozatot 1909-ben gyártotta a Inchicore Műhely Dublinban. A mozdonyok az utasszállítás hatékonyságának növelése érdekében készültek, és összesen két darabot gyártottak ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A GS&WR Class 368 egy 4-6-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony, amelyet kimondottan személyszállító vonatok vontatására terveztek. A mozdony gőzhajtású, amely akkoriban a legelterjedtebb meghajtási mód volt. Az ilyen típusú mozdonyok jellemzője, hogy elöl négy vezetőkerék, középen hat hajtókerék található. A maximális sebesség és a további műszaki paraméterek a legtöbb forrásban nem szerepelnek.
Szolgálati történelem
A GS&WR Class 368 mozdonyok a Great Southern and Western Railway szolgálatában álltak. Feladatuk főként az utasszállító vonatok vontatása volt, emellett hozzájárultak a vasúti közlekedés zökkenőmentes működéséhez Írországban. A mozdonyok a 20. század első felében aktívan részt vettek a vasúti közlekedésben, később azonban a technológia fejlődésével fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert, hogy a GS&WR Class 368 mozdonyokból megmaradt volna bármelyik is. Nem szerepelnek múzeumokban vagy nosztalgia vonatokban, így sajnos a történelem ezen darabja elsősorban archív felvételek és dokumentumok révén ismert.
Érdekességek és kulturális hatás
Mivel viszonylag kevés példány készült a GS&WR Class 368 mozdonysorozatból, nem vált széles körben ismertté vagy népszerűvé a vasútmodellezés világában. Az ilyen típusú mozdonyokat általában nem említik jelentős kulturális hatásként, és a modellgyártók sem készítettek belőlük méretarányos másolatokat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google