Történeti háttér és gyártás
A GS&WR Class 400 gőzmozdonyokat az Ír Nagy Déli és Nyugati Vasút (Great Southern and Western Railway, GS&WR) számára fejlesztették ki. A William Robert Rowan által tervezett mozdonyok 1916-ban készültek a vasúti hálózat bővítésének és a szállítási igények növekedésének kielégítésére.
A mozdonyok gyártása a GS&WR Inchicore-i műhelyében történt. Ezt a típust kifejezetten azért fejlesztették ki, hogy javítsák a vonatforgalmat és hatékonyabbá tegyék a közlekedést az ír vasúti hálózaton belül. A sorozat összesen 6 példányt foglalt magába.
Technikai jellemzők
A GS&WR Class 400 gőzmozdonyok robusztus szerkezetükről és megbízható teljesítményükről voltak híresek. Gőzhajtással működtek, ami akkoriban a vasúti járművek domináns meghajtási módja volt.
- Hajtásrendszer: gőzhajtás
- Tengelyelrendezés: 4-6-0
- Maximális sebesség: körülbelül 100 km/h
- Teljesítmény: nem specifikált
- Fék: hagyományos gőzfék
Szolgálati történelem
A GS&WR Class 400 gőzmozdonyokat Írországban használták, elsősorban elővárosi és távolsági személyszállító járatokban. A mozdonyok szolgálatuk során megbízhatóan teljesítettek, és jelentős szerepet játszottak az ír vasúti közlekedés fejlődésében. Egészen az 1950-es évek közepéig voltak aktív szolgálatban, bár pontos kivonási évük nem mindig dokumentált.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, a GS&WR Class 400 gőzmozdonyokból nem maradt fenn egyetlen megőrzött példány sem, így ma nem találhatóak meg múzeumokban vagy nosztalgiavasutakon sem.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a GS&WR Class 400 nem vált híressé a kulturális megjelenítésekben, az ilyen típusú mozdonyok jelentős hatással voltak a korabeli vasúti közlekedésre, és hozzájárultak az ipari forradalom utáni időszak gazdasági növekedéséhez Írországban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információk a GS&WR Class 400 gőzmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google