GS&WR Class 400 gőzmozdony

A GS&WR Class 400 gőzmozdony fontos szerepet játszott az ír vasúti történelemben, hiszen megbízhatóságával és innovatív tervezésével hosszú időn át szolgálta az utasokat és a teherszállítást.

Történeti háttér és gyártás

A GS&WR Class 400 gőzmozdonyokat az Ír Nagy Déli és Nyugati Vasút (Great Southern and Western Railway, GS&WR) számára fejlesztették ki. A William Robert Rowan által tervezett mozdonyok 1916-ban készültek a vasúti hálózat bővítésének és a szállítási igények növekedésének kielégítésére.

A mozdonyok gyártása a GS&WR Inchicore-i műhelyében történt. Ezt a típust kifejezetten azért fejlesztették ki, hogy javítsák a vonatforgalmat és hatékonyabbá tegyék a közlekedést az ír vasúti hálózaton belül. A sorozat összesen 6 példányt foglalt magába.

Technikai jellemzők

A GS&WR Class 400 gőzmozdonyok robusztus szerkezetükről és megbízható teljesítményükről voltak híresek. Gőzhajtással működtek, ami akkoriban a vasúti járművek domináns meghajtási módja volt.

  • Hajtásrendszer: gőzhajtás
  • Tengelyelrendezés: 4-6-0
  • Maximális sebesség: körülbelül 100 km/h
  • Teljesítmény: nem specifikált
  • Fék: hagyományos gőzfék

Szolgálati történelem

A GS&WR Class 400 gőzmozdonyokat Írországban használták, elsősorban elővárosi és távolsági személyszállító járatokban. A mozdonyok szolgálatuk során megbízhatóan teljesítettek, és jelentős szerepet játszottak az ír vasúti közlekedés fejlődésében. Egészen az 1950-es évek közepéig voltak aktív szolgálatban, bár pontos kivonási évük nem mindig dokumentált.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos, a GS&WR Class 400 gőzmozdonyokból nem maradt fenn egyetlen megőrzött példány sem, így ma nem találhatóak meg múzeumokban vagy nosztalgiavasutakon sem.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a GS&WR Class 400 nem vált híressé a kulturális megjelenítésekben, az ilyen típusú mozdonyok jelentős hatással voltak a korabeli vasúti közlekedésre, és hozzájárultak az ipari forradalom utáni időszak gazdasági növekedéséhez Írországban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információk a GS&WR Class 400 gőzmozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google