GS&WR Class 52 gőzmozdony

A GS&WR Class 52 gőzmozdony az 1800-as évek végén szolgálta ki Írország vasúthálózatát, hozzájárulva a személy- és teherszállítás fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A GS&WR Class 52 gőzmozdony egy jelentős szerepet betöltött közlekedési eszköz volt az 1880-as években Írországban. Ezt a típust a Great Southern and Western Railway (GS&WR) rendelte meg, hogy javítsák a vasúti szolgáltatások hatékonyságát és kapacitását.

A GS&WR Class 52 mozdonyt 1883-ban gyártották. A tervezés és gyártás során a praktikus teljesítmény volt a fő szempont. E mozdony megalkotásának különleges igényét az egyre növekvő utas- és teherszállítási igények hívták életre. A modell fejlesztője az Inchicore-i vasúti műhely volt, amely Írország egyik központi vasúti gyártási helyszíne volt abban az időszakban.

A GS&WR Class 52-ből összesen 15 példány készült, amelyeket elsősorban a GS&WR használta saját vasúthálózatán.

Technikai jellemzők

A GS&WR Class 52 gőzmozdony egy klasszikus gőzhajtású jármű, amely a 19. század végének technológiai színvonalát képviselte.

Gőzhajtás: A mozdonyt gőzgéppel hajtották, amelyhez a szükséges gőzt kazán állította elő.
Teljesítmény: Képes volt megfelelő sebességgel közlekedni az akkori vasúti szabványok szerint, bár a pontos maximális sebesség nem áll rendelkezésre.
Tengelyelrendezés: 2-4-0 tengelykonfigurációja volt, ami azt jelenti, hogy két vezetőtengellyel és négy hajtótengellyel rendelkezett.
Méret: A pontos fizikai méretek (hossz, magasság) nem ismertek, azonban a hasonló korabeli gőzmozdonyokkal közel azonos nagyságrendűek lehettek.
Férőhely: Nem tartalmazott utasteret, mivel ez egy mozdony, amelyet kifejezetten vontatásra terveztek.

Szolgálati történelem

A GS&WR Class 52 mozdonyokat széles körben alkalmazták az ír vasúti hálózaton. Feladatuk elsősorban személy- és tehervonatok vontatása volt. Szolgálati idejük alatt fontos szerepet játszottak a GS&WR hatékony működésében és a vasúti közlekedés fejlődésében.

Elavulásuk után a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból, helyüket korszerűbb modellek vették át. A pontos kivonási időpontok nem pontosan ismertek, de feltételezhetően az 1900-as évek elején.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik GS&WR Class 52 mozdony megmaradt volna múzeumi bemutatásra vagy nosztalgia célokra. Valószínűleg az összes példány elpusztult vagy szétszedték őket, miután kivonták őket a forgalomból.

Érdekességek és kulturális hatás

A GS&WR Class 52 mozdonyok nem rendelkeznek jelentős kulturális hatással vagy ismert becenevekkel. Modellvasúti területen sem ismertek széles körben, bár lehettek olyan hobbisták, akik maguk készítettek ilyen modelleket.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

GS&WR Class 52 – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google