GWR No. 12 gőzmozdony

A GWR No. 12 gőzmozdony az 1840-es évek ikonikus vasúti innovációjának számít, jelentős szerepet játszva a Nagy Nyugati Vasút fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A GWR No. 12 gőzmozdony a Nagy Nyugati Vasútnál (Great Western Railway) szolgált, és 1926-ban készült el. A gőzmozdonyok ebben az időszakban fontos szerepet játszottak a vasúti közlekedésben, hiszen megbízható és hatékony erőforrást jelentettek a legkülönfélébb vonatok számára.

A mozdonyt a GWR Swindon-i műhelyében gyártották. A GWR híres volt precíziós mérnöki munkáiról és innovatív megoldásairól, ami lehetővé tette, hogy mozdonyai hosszú ideig szolgáljanak és megbízhatóak legyenek. Az ilyen típusú mozdonyok készítésének oka a személy- és teherforgalom igényeinek kielégítése volt, mivel ezek a mozdonyok képesek voltak nagyobb sebességgel és hatékonyan üzemelni.

Technikai jellemzők

A GWR No. 12 egy hagyományos gőzmozdony volt, amely gőzelvesztéses rendszerrel működött. Az ilyen mozdonyok általában nagy kazánnyomással dolgoztak, amely lehetővé tette a hatékony energiaátadást a kerékhajtáshoz.

  • Hajtásrendszer: gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-6-0

A mozdony teljesítménye, maximális sebessége és egyéb technikai adatok nem állnak rendelkezésre a forrásból, de általánosságban a GWR mozdonyai híresek voltak megbízhatóságukról és sebességükről.

Szolgálati történelem

A GWR No. 12 a Nagy-Britannia vasútvonalain szolgált, és különböző típusú vonatok vontatására használták. A mozdony főként teherszállítás terén volt alkalmazásban, de alkalmas volt személyvonatok húzására is, különösen az elővárosi és regionális forgalomban.

A mozdony üzemeltetése során számos átalakításon és korszerűsítésen eshetett át, hogy megfeleljen a folyamatosan változó vasúti igényeknek. Az üzemeltetési időszak végén, amikor a dízel- és elektromos mozdonyok átvették a vezető szerepet, a GWR No. 12-t kivonták a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Információk arról, hogy a GWR No. 12 bármelyik példánya megmaradt-e múzeumban vagy nosztalgiavasúton, nem állnak rendelkezésre. Általánosságban a megőrzött példányok esetében fontos szerepet játszanak a vasúti múzeumok, amelyek ezeket a régi mozdonyokat bemutatják és fenntartják a közönség számára.

Érdekességek és kulturális hatás

Az ilyen típusú mozdonyoknak jelentős kulturális hatásuk lehetett a helyi közösségekre és a vasúti rajongókra. Gyakori, hogy a régi mozdonyok modellvasút formájában is megjelennek, lehetővé téve a rajongók számára, hogy otthonukban is élvezhessék a vasúti világ egy darabját. Ezek a modellek különböző méretarányokban érhetők el, és hozzájárulnak a vasúti kultúra fennmaradásához.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

GWR No. 12 Wikipedia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google