GWR 2884 Class gőzmozdony

A GWR 2884 Class gőzmozdony a 20. század közepén vált a nehéz teherszállítás megbízható munkagépévé, az angol vasútvonalak ikonikus szereplőjeként.

Történeti háttér és gyártás

A GWR 2884 Class gőzmozdony a brit Great Western Railway (GWR) számára készült, és a nehéz tehervonati szállítások igényeit hivatott kielégíteni. Az 1930-as években, amikor a vasúti közlekedés kulcsfontosságú volt az árufuvarozás terén, a GWR megrendelte ezeket a mozdonyokat, hogy javítsák a hatékonyságot és a kapacitást.

A mozdonyt Charles Collett tervezte, aki a GWR főmérnöke volt. A gyártás 1938-ban kezdődött, a Swindon műhelyekben, amelyek a GWR egyik fő gyártóhelyszíneként szolgáltak. Összesen 83 darab 2884 Class mozdony készült.

Technikai jellemzők

A GWR 2884 Class gőzmozdony a következő műszaki jellemzőkkel rendelkezik:

Hajtásrendszer: Gőzhajtású
Teljesítmény: Képes nehéz teherszállításra
Tengelyelrendezés: 2-8-0, ami azt jelenti, hogy elöl két kormányozó tengely, aztán nyolc hajtókerék található
Maximális sebesség: Körülbelül 60 km/h
Fékrendszer: Gőzfék
Vezérlés: Kézi vezérlés

Szolgálati történelem

A GWR 2884 Class mozdonyokat elsősorban Nagy-Britanniában alkalmazták. Főleg tehervonatoknál használták őket, ahol a nagy teljesítményre és a megbízhatóságra volt szükség. A mozdonyokat a második világháború alatt is széles körben alkalmazták, ami megmutatta megbízhatóságukat. A szolgálatból való kivonásuk a dízelmozdonyok elterjedésével kezdődött, az 1960-as években.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A GWR 2884 Class mozdonyok közül több is fennmaradt különböző brit vasúti múzeumokban. Ezek között van néhány, amelyeket nosztalgiavonatokon is használnak, így a rajongók és a nyilvánosság is megismerheti ezeknek a mozdonyoknak a történelmi jelentőségét.

Érdekességek és kulturális hatás

A GWR 2884 Class mozdonyokat gyakran modellezték a vasúti modellezés világában, különösen az Egyesült Királyságban népszerűek. A vasúti rajongók körében is nagy népszerűségnek örvendenek, és gyakran szerepelnek vasúti kiállításokon.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Gyártási év 1938
Tengelyelrendezés 2-8-0
Maximális sebesség 60 km/h

Hivatkozások

Forrás a Wikipédián

Képek

Források: Wikipédia, Google