Történeti háttér és gyártás
A GWR 3206 Class gőzmozdonyokat a Great Western Railway (GWR) tervezte és gyártotta. Az osztályt William Dean tervezte, és 1889-ben indult a gyártása a Swindon Műhelyekben. A mozdonyok kifejezetten a közepes teher- és személyszállítási feladatok ellátására készültek. Az egész gyártási periódus alatt összesen 20 darabot készítettek a sorozatból.
Technikai jellemzők
A GWR 3206 Class gőzmozdonyai a kor technológiai szintjének megfelelően lettek megtervezve. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezésűek voltak, ami azt jelenti, hogy négy vezető és négy hajtott tengellyel rendelkeztek. Ez a kialakítás elősegítette a stabil menetteljesítményt különböző típusú vonatoknál.
- Meghajtás: Gőz
- Teljesítmény: N/A
- Maximális sebesség: N/A
- Méretek: N/A
- Fékrendszer: N/A
Szolgálati történelem
A GWR 3206 Class mozdonyok szolgálatukat elsősorban az Egyesült Királyság területén, a Great Western Railway vonalain látták el. Elsősorban közepes távolságú személyszállító és áruszállító szolgálatokban vettek részt. Mivel a gőzmozdonyok helyét fokozatosan átvették a korszerűbb dízel és elektromos mozdonyok, a 3206 Class mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból a 20. század közepére.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a GWR 3206 Class mozdonyok közül nem maradt meg egyetlen működőképes vagy kiállított példány sem. A vasúttörténet ezen időszakának emlékei azonban különböző vasúti múzeumokban és archívumokban megtekinthetők az Egyesült Királyságban.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a GWR 3206 Class gőzmozdonyok önmagukban nem váltak ikonikussá, a korai gőzmozdonyok iránti rajongás továbbra is él a vasútrajongók körében. Modellvasútként nem kaphatók széles körben, de a vasúti történet kedvelői gyakran kutatják történetüket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |