Történeti háttér és gyártás
A GWR 322 Class (tank engine) gőzmozdonyt a Great Western Railway (GWR) számára fejlesztették ki 1878-ban. A mozdonyok tervezője William Dean, a GWR főmérnöke volt. A típus kifejlesztésének célja az volt, hogy kielégítse a vasúttársaság elővárosi személyszállítási szükségleteit. A 322 Class sorozat összesen 11 példányban készült. Az építés a Swindoni Vasúti Műhelyekben történt, amelyek a GWR központi gyártási bázisaként működtek.
Technikai jellemzők
A GWR 322 Class gőzmozdony egy 0-6-0 típusú tankmozdony, ami azt jelenti, hogy hat hajtott kereke van és nincs külön víztartály kocsija, a vizet és az üzemanyagot a mozdonyon belüli tartályokban tárolják. A mozdony hajtásáról egy gőzgép gondoskodik, amely szén elégetésével gőzt termel. A maximális sebességük körülbelül 50 km/h volt, ami az elővárosi vonatok sebességigényét elégítette ki. A pontos méreteiről és egyéb technikai paramétereiről azonban kevés részlet maradt fenn.
Szolgálati történelem
A GWR 322 Class mozdonysorozatot főként elővárosi személyszállítási feladatokra használták. Fő működési területük a GWR hálózata volt, amely kiterjedt az angliai vidéki és városi területekre. Az évek során a mozdonyok megbízható szolgálatot tettek, de az idő elteltével más, modernebb mozdonyok váltották fel őket. A 20. század elejére a sorozatot fokozatosan kivonták a forgalomból, és az 1920-as évek közepére teljesen selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a GWR 322 Class mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt meg az utókor számára. A mozdonyok mindegyikét selejtezték, és ma már csak történelmi feljegyzésekben és fényképeken élnek tovább.
Érdekességek és kulturális hatás
- A 322 Class mozdonyok a viktoriánus kori brit vasút fejlődésének tipikus példái voltak.
- Bár nem maradtak fenn, a vasúttörténeti körökben ismertté váltak, és néhány vasúti modellező megpróbálta reprodukálni őket modellvasúti formában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |