GWR 3232 Class gőzmozdony

A GWR 3232 Class gőzmozdony a 19. század végén a Nagy Nyugat Vasút húzóerejévé vált, kiemelve a korszak technológiai fejlődését és a brit vasúthálózat terjeszkedését.

Történeti háttér és gyártás

A GWR 3232 Class gőzmozdony az 1892-es évben készült, a Great Western Railway (GWR) számára, amely az Egyesült Királyság egyik jelentős vasúttársasága volt. Ezeket a mozdonyokat elsősorban személyszállító vonatok vontatására tervezték, különösen a gyorsvonatok esetében. A GWR mérnöke, William Dean vezetése alatt fejlesztették ki, aki híres volt az innovatív és hatékony mozdonyok tervezéséről. A mozdonyok Swindonban készültek, amely a GWR nagy gyártó-központja volt.

Technikai jellemzők

A GWR 3232 Class gőzmozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezésűek voltak, ami azt jelenti, hogy négy hajtott kerékkel és négy első futókerekekkel rendelkeztek, de hátul nem volt futókerék. Ezt a kialakítást kifejezetten a sebesség, stabilitás és teljesítmény optimalizálására fejlesztették ki.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Maximális sebesség: 60 mph (kb. 97 km/h)
  • Teljesítmény: Körülbelül 800 lóerő
  • Fékrendszer: Korabeli gőzmozdonyok esetében gyakori vákuumfékrendszer

Szolgálati történelem

A GWR 3232 Class mozdonyok főként az Egyesült Királyság területén működtek, főként a Great Western Railway hálózatán belül. Szerepük elsősorban a gyorsvonatok vontatása volt, ahol a sebesség és a megbízhatóság volt a legnagyobb szerepük. A mozdonyok hosszú szolgálati időt töltöttek különféle vonalakon, mielőtt a későbbi, modernebb gőzmozdonyok kiszorították volna őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos nincsenek megőrzött példányai a GWR 3232 Class mozdonyoknak. Ezek a mozdonyok a technológiai fejlődés áldozataivá váltak, és a többségük leselejtezésre került, amikor a vasúttársaságok modernizációs programokba kezdtek.

Érdekességek és kulturális hatás

A GWR 3232 Class mozdonyokra gyakran csak mint az „Dean Single” típusra hivatkoznak, ami annak a William Dean mérnöknek a nevét viseli, aki a tervezésükért felelős volt. Noha ezek a mozdonyok nem kaptak jelentős kulturális figyelmet, mint más ikonikus vonatok, a GWR 3232 Class a vasúti történelem egy fontos darabja maradt, különösen a vasút rajongói körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/GWR_3232_Class