GWR 3300 Class gőzmozdony

A GWR 3300 Class gőzmozdony a brit vasúttörténelem egyik ikonikus alkotása, amely különleges tervezési megoldásaival vált kiemelkedővé a 19. század végi vasúti közlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

A GWR 3300 Class gőzmozdonyokat a Great Western Railway (GWR) üzemeltette, és 1899-ben gyártották. A terveit William Dean készítette, aki a GWR főmérnöke volt. A mozdonyokat főként személyszállításra szánták, hogy megfeleljenek a növekvő utasmennyiség és gyorsabb vonatok iránti igényeknek.

A GWR 3300 Class mozdonyokat Swindonban gyártották, és a gyártás kezdete 1899-re tehető. Összesen 20 darab mozdony készült el ebből a típusból.

Technikai jellemzők

A GWR 3300 Class gőzmozdonyok a klasszikus brit gőzmozdonyok mintájára készültek. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy négy vezető és négy hajtott kerékpárral voltak felszerelve. Ezek a mozdonyok képesek voltak nagy sebességet elérni, ami különösen fontos volt a személyszállító vonatok esetében.

A mozdony hajtása gőzön alapult, és a jármű teljesítménye megfelelő volt a kor követelményeinek. A maximális sebességük, bár pontos adat nem áll rendelkezésre, várhatóan a személyszállító mozdonyokra jellemző 90-110 km/h közötti tartományban mozgott.

Szolgálati történelem

A GWR 3300 Class mozdonyokat főként az Egyesült Királyság területén használták. A mozdonyok a GWR hálózatán belül személyszállító vonatok élén teljesítettek szolgálatot. A szolgálat kezdeti időszaka az 1900-as évek elejére tehető, de pontos kivonási idő nem ismert.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy bármely GWR 3300 Class mozdony fennmaradt volna napjainkig. Ezért nincs olyan múzeum vagy nosztalgia vonat, amely ennek a típusnak az egyik példányát bemutatná.

Érdekességek és kulturális hatás

A GWR 3300 Class mozdonyok önmagukban nem jelentős szereplői a vasúti kultúrának, és jelenleg nem ismertek modellvasúti változatok vagy kulturális megjelenítések, mint például filmek vagy könyvek. Azonban a GWR mozdonyok általánosságban népszerűek a vasútmodellezők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év 1899
Tengelyelrendezés 4-4-0
Gyártott darabszám 20

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/GWR_3300_Class

Képek

Források: Wikipédia, Google