GWR 34 Class gőzmozdony

A GWR 34 Class gőzmozdony a 19. század végén jelentős szerepet játszott a brit vasúti közlekedés fejlődésében, különösen a Great Western Railway hálózatán, ahol megbízhatóságával és teljesítményével tűnt ki.

Történeti háttér és gyártás

A GWR 34 Class gőzmozdonyt a Great Western Railway (GWR) számára fejlesztették ki, és a Robert Stephenson and Company építette 1866-ban. A mozdony gyártása az ipari forradalom időszakára esett, amikor a vasúti közlekedés gyors ütemben fejlődött Nagy-Britanniában. A 34 Class-t William Dean tervezte, és kifejezetten az utasszállítás hatékonyságának növelésére szánták. A sorozatból összesen nyolc darab készült.

Technikai jellemzők

A GWR 34 Class gőzmozdony szénnel működött, és hagyományos gőzhajtással rendelkezett. Két hengeres kialakítású volt, amely lehetővé tette a sima és hatékony működést. Az ilyen típusú mozdonyok maximális sebessége körülbelül 40 mérföld per óra (kb. 64 km/h) volt. A mozdonyok általában viszonylag alacsony sebességgel üzemeltek, ami megfelel az akkori utazási igényeknek. A 34 Class mozdonyok két tengelyes elrendezéssel rendelkeztek, és egyszerű, mégis hatékony fékrendszerrel voltak felszerelve.

Szolgálati történelem

A GWR 34 Class mozdonyok a Great Western Railway hálózatán belül üzemeltek, főként teherszállítási feladatokra alkalmazták őket. Ezek a gépek Nagy-Britanniában széles körben elterjedtek, különösen a Nyugat-Anglia vonalain. A mozdonyokat a 19. század végétől a 20. század elejéig használták, amikor az új, modernebb típusok kezdték felváltani őket. A 34 Class mozdonyokat végül selejtezték, és a legtöbb példányt a 20. század első felében bontották le.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a GWR 34 Class mozdonyok egyetlen példánya sem maradt fenn az utókor számára. Az összes mozdonyt selejtezték, így múzeumi kiállításon nem találhatók meg. A régi gőzmozdonyok megőrzése abban az időben nem volt prioritás, ezért ezek az ipari történelem részeként elvesztek.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a GWR 34 Class mozdonyok nem maradtak fenn, a brit vasúti történelem részeként fontos szerepet játszottak a 19. századi közlekedés fejlődésében. Modellvasúton a GWR mozdonyok különféle típusai napjainkban is népszerűek. A korabeli vasúti menetrendekben és ábrázolásokban gyakran megjelenő gőzmozdonyok továbbra is jelentős kulturális hatással bírnak a vasútrajongók körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év 1866
Gyártó Robert Stephenson and Company
Példányszám 8

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/GWR_34_Class

Képek

Források: Wikipédia, Google