Történeti háttér és gyártás
A GWR 481 Class gőzmozdony a Great Western Railway (GWR) számára készült az Egyesült Királyságban. A mozdonyokat 1869-ben gyártották a Stephenson-féle design alapján. A típust azért fejlesztették ki, hogy kielégítse a GWR igényeit a hatékonyabb és erősebb tehervonati szolgáltatások érdekében. A tervezést Joseph Armstrong, a GWR egyik elismert mérnöke végezte.
Technikai jellemzők
A GWR 481 Class egy gőzmeghajtású mozdony volt, amelyet az akkori technológiai követelményeknek megfelelően építettek. A mozdonyok 0-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami hatékonynak bizonyult a teherszállítás terén. A teljesítményük és sebességük a kor követelményeinek megfelelően alakult, bár pontos értékeket nem tartalmaznak a rendelkezésre álló források. Az általános kialakítás és méretezés célja a nagyobb hatékonyság és teljesítmény volt.
Szolgálati történelem
A GWR 481 Class mozdonyokat elsősorban a Great Western Railway által üzemeltett vonalakon használták. Főként teherszállítási feladatokat láttak el, kiemelve a megbízhatóságukat és hatékonyságukat. A szolgálatból való kivonás pontos ideje nem ismert, de az ilyen típusú mozdonyokat általában az 1900-as évek elejéig használták, amikor a modernebb technológiák elkezdték kiszorítani a korábbi gőzmozdonyokat.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A rendelkezésre álló adatok szerint nem maradtak fenn megőrzött példányok a GWR 481 Class mozdonyokból. Az ilyen típusú mozdonyok közül egyik sem került múzeumi tárolásra vagy nosztalgiavonatokba.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a GWR 481 Class mozdonyok nem maradtak fenn fizikai formában, emlékük tovább él a vasúti történelem kedvelői között. A GWR mint vasúttársaság jelentős hatást gyakorolt a brit vasúti közlekedés fejlődésére, és a 481 Class ennek a történetnek egy érdekes, bár kevésbé dokumentált részlete.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google