GWR Caesar Class gőzmozdony

A GWR Caesar Class gőzmozdony az 1850-es években mutatkozott be, és a Nagy Nyugati Vasút számára készült, lenyűgöző teljesítményével és innovatív technikai megoldásaival emelve a korszak gőzvontatásának színvonalát.

Történeti háttér és gyártás

A GWR Caesar Class gőzmozdonyok az 1850-es évek közepén jelentek meg, kifejezetten a Nagy Nyugati Vasút (Great Western Railway, GWR) számára. Ezt a típust Daniel Gooch tervezte, aki a GWR vezető mérnöke volt. A mozdonyok kifejlesztésének célja a hatékonyabb és gyorsabb személyszállítás volt a vasúthálózaton belül. Az első példány 1851-ben készült el. A GWR Caesar Class mozdonyokból összesen 20 darab készült. Gyártásuk a Swindon Műhelyekben történt, amelyek a GWR saját telephelyei voltak.

Technikai jellemzők

A GWR Caesar Class gőzmozdonyok a kor technikai innovációit tükrözték vissza.

Hajtásrendszer: Gőz
Tengelyelrendezés: 4-2-0
Teljesítmény: A pontos teljesítményadat nem áll rendelkezésre, de a korszak jellemző mozdonyai közé tartozott.
Maximális sebesség: A GWR mozdonyai a személyszállításban kiemelkedő sebességet értek el.
Méretek: Pontos méretek nem állnak rendelkezésre.
Futómű: Két hajtott tengely, amely kedvezett a gyorsulásnak és a sebességnek.
Fékrendszer: Korabeli manuális fékrendszer.
Vezérlés: Kézi vezérlés.

Szolgálati történelem

A GWR Caesar Class mozdonyokat főképp a személyszállítási feladatok ellátására használták. A mozdonyok különösen a London és Bristol közötti vonalon voltak jelen, ahol fontos szerepet játszottak az utasforgalomban. A mozdonyokat az 1870-es évek elején kezdődően fokozatosan kivonták a szolgálatból, ahogy modernebb gőzmozdonyok kerültek forgalomba.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik GWR Caesar Class mozdony megőrzésre került volna. A típusból nem maradt fenn példány semmilyen múzeumban vagy nosztalgiavonatban.

Érdekességek és kulturális hatás

A GWR Caesar Class mozdonyok a viktoriánus kor vasúti történelmének részét képezik, és mint ilyenek, a periódusra jellemző vasúti fejlesztésekkel és újításokkal azonosíthatók. Bár kevésbé ismertek, mint néhány későbbi mozdonytípus, a GWR Caesar Class hozzájárult az akkori vasúti közlekedés fejlődéséhez. Modellvasúti elterjedtségük nem említhető, és nem ismertek speciális becenevek vagy filmes megjelenések.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

A GWR Caesar Class szócikk a Wikipédián (új lapon nyílik meg)

Képek

Források: Wikipédia, Google