H&BR Class F2 gőzmozdony

A H&BR Class F2 gőzmozdony a Hull és Barnsley vasúttársaság egyik jellegzetes mozdonytípusa volt, amely a 20. század elején segítette a brit vasúthálózat bővülését, és hozzájárult a teherszállítás fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A H&BR Class F2 gőzmozdonyt 1901-ben gyártották az angol Hull and Barnsley Railway (H&BR) számára. Ezt a mozdonyt a helyi igények kielégítésére tervezték, melyek közé tartozott a megbízható és hatékony teherszállítás. A típust Vincent Raven tervezte, akinek célja az volt, hogy a mozdony megfeleljen a kor elvárásainak, és hatékonyan szolgálja a vasúttársaságot. Az F2 sorozatot kizárólag a H&BR rendelte meg, és több egység került gyártásra, hogy lefedje a szükséges szállítási kapacitást.

Technikai jellemzők

Az H&BR Class F2 gőzmozdony egy hagyományos gőzüzemű mozdony, amely megbízható teljesítményt nyújtott a mindennapi működés során.

Hajtásrendszer: Gőzhajtás
Teljesítmény: Nem áll rendelkezésre pontos adat
Tengelyelrendezés: 0-6-0
Maximális sebesség: Nem áll rendelkezésre pontos adat
Méretek: Pontos méretek nem elérhetőek
Férőhely: Nem szállított utasokat, mivel tehervonati mozdony volt
Futómű: Egyszerű szerkezet, amely a teherszállításhoz volt optimalizálva
Fékrendszer: Légfékrendszer, amely a korszak szabványának megfelelően működött

Szolgálati történelem

Az H&BR Class F2 mozdonyok főként az Egyesült Királyságban, az H&BR vonalain szolgáltak. A mozdonyok különösen a szénszállításban voltak kiemelkedők, ami a helyi ipar egyik alapvető szükséglete volt. A mozdonyok megbízhatóságuk és egyszerű karbantartásuk miatt kedveltek voltak a társaság belső működésében.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Napjainkig úgy tűnik, hogy nincs megőrzött példány az H&BR Class F2 mozdonyokból. Nem ismertek olyan múzeumok vagy gyűjtemények, ahol ezek a mozdonyok megtekinthetők lennének, ami jellemző a kisebb sorozatokra és kevésbé neves típusokra.

Érdekességek és kulturális hatás

Az H&BR Class F2 mozdonyok kevésbé ismertek a köznyelvben, és nem váltak széles körben elterjedtté modellvasúti körökben sem. Mivel a mozdonyok főként ipari célokat szolgáltak, nem voltak jelen sem filmekben, sem egyéb médiatartalmakban. Kultúrtörténeti hatásuk így korlátozott maradt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

H&BR Class F2 Wikipedia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google