Történeti háttér és gyártás
A HSH Class 72 dízelmozdonyokat 1941-ben gyártották, és Albániában használták. A mozdonyokat a Horvátországban található Ganz gyár készítette. A fejlesztés célja az volt, hogy megbízható és erős dízelmozdonyokat hozzanak létre, amelyek képesek megbirkózni a hegyvidéki területeken való közlekedéssel, így Albánia vasúti igényeinek kielégítésére alkalmasak voltak.
Technikai jellemzők
- A HSH Class 72 dízelmozdony dízel hajtású volt, amely a korszakában modern technológiának számított. Ez a típus kiváló teljesítményt nyújtott a nehezebb vonatok mozgatására is.
- A mozdony tengelyelrendezése B’B’ volt, ami azt jelentette, hogy két forgóváz négy hajtott tengellyel rendelkezett.
- A maximális sebessége körülbelül 80 km/h volt, amely alkalmassá tette mind személyszállító, mind teherszállító vonatokhoz.
Szolgálati történelem
A HSH Class 72 dízelmozdonyokat főként Albánia vasútvonalain használták. Szolgálatban kiválóan teljesítettek, különösen a hegyvidéki területeken, ahol a dízel hajtás előnyei nagyobb szerepet kaptak. Az albán vasutak a mozdonyokat különböző típusú vonatok vontatására alkalmazták. Az évek során azonban fokozatosan kivonták őket a forgalomból, ahogy modernebb mozdonyok álltak üzembe.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a HSH Class 72 dízelmozdonyok közül bármelyik megmaradt volna, vagy hogy bármelyik múzeumban kiállították volna. További kutatások szükségesek a megőrzött példányok felkutatásához.
Érdekességek és kulturális hatás
A HSH Class 72 dízelmozdonyok az albán vasúti kultúra részévé váltak, bár nem váltak annyira ismertté, mint más európai mozdonytípusok. Modellvasúti változataik nem elterjedtek, így a vasútmodellezők körében kevésbé találkozhatunk velük. Az albán vasút történetében azonban fontos szerepet játszottak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/HSH_Class_72
Képek
Források: Wikipédia, Google