Huntingdon and Broad Top 38 gőzmozdony

A Huntingdon and Broad Top 38 gőzmozdony az ipari örökség izgalmas darabja, amely a vasúttörténelem jelentős korszakát testesíti meg hagyományos szerkezetével és lenyűgöző múltjával.

Történeti háttér és gyártás

A Huntingdon and Broad Top 38 gőzmozdonyt 1927-ben gyártották a Baldwin Locomotive Works cégnél. A mozdony az amerikai vasúti hálózat igényeit szolgálta ki, különösen a Pennsylvania államban működő Huntingdon and Broad Top Mountain Railroad számára készült. A Baldwin Locomotive Works a kor egyik vezető mozdonygyártó vállalata volt, és számos különféle típusú mozdonyt gyártott az Egyesült Államok különféle vasúti társaságainak. A mozdony pontos példányszámáról nincs információ.

Technikai jellemzők

A Huntingdon and Broad Top 38 egy gőzmozdony, amelyet szénnel fűtöttek. A mozdony 4-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtó és nulla hátul futó tengellyel épült. Ez a típusú elrendezés elég gyakori volt a gőzmozdonyok körében, mivel egyensúlyt biztosított a sebesség és az erőátvitel között. A mozdony maximális sebessége és egyéb konkrét műszaki mutatói nem ismertek.

Szolgálati történelem

A mozdonyt elsősorban áruszállításra használták a Huntingdon and Broad Top Mountain Railroad vonalain. Az ilyen típusú mozdonyokat gyakran alkalmazták a kisebb vasutak felemelkedésének korában, amikor szükség volt olyan gépekre, amelyek képesek voltak a nehéz teherszállítási feladatok elvégzésére, miközben a feltételek nem mindig voltak ideálisak a nagyobb mozdonyok számára.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Huntingdon and Broad Top 38 mozdony fennmaradt egyetlen példányát jelenleg múzeumban vagy nosztalgiavonatként nem említik. Az ilyen korabeli mozdonyok többsége vagy selejtezésre került, vagy más vasúttársaságokhoz került áthelyezésre használható alkatrészként.

Érdekességek és kulturális hatás

Nincs külön információ arról, hogy a mozdony bármilyen különleges kulturális hatással vagy jelentőséggel bírt volna, sem arról, hogy szerepelt volna filmekben vagy irodalomban. Az ilyen típusú mozdonyok esetében azonban nem ritka, hogy modellvasúti elemekként megjelenjenek, elsősorban a történelmi vasúti modellezés iránt érdeklődők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Huntingdon_and_Broad_Top_38

Képek

Források: Wikipédia, Google