Indian locomotive class WAG-1 elektromos mozdony

Az Indian locomotive class WAG-1 elektromos mozdony az 1960-as években forradalmasította India vasúti árufuvarozását, hozzájárulva az ország ipari növekedéséhez a nemzetközi technológiai együttműködés révén.

Történeti háttér és gyártás

A WAG-1 osztályú mozdonyok az 1960-as években készültek Indiában, hogy kielégítsék az ország villamos vontatási igényeit. Ezt a típust az indiai vasúthálózat növekvő teherforgalmának kezelésére tervezték. A mozdony gyártása 1964-ben kezdődött, és az angol AEI és a svájci SLM vállalatok közreműködésével valósult meg. Az építés során az india gyártóhelyszínekhez igazodva történt a fejlesztés és összeszerelés. A fő megrendelő az Indian Railways volt, amely az ország fő vasúti szolgáltatója.

Technikai jellemzők

A WAG-1 egy elektromos mozdony, amelyet az indiai teherforgalom igényeinek kielégítésére terveztek. A mozdony tengelyelrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváz három hajtott tengellyel rendelkezik. A mozdony maximális sebessége 100 km/h, amely megfelelő az indiai teherforgalom követelményeinek. A mozdonyokat 25 kV-os váltakozó árammal (AC) üzemeltették, ami az indiai vasúti hálózat szabványos feszültsége.

Szolgálati történelem

A WAG-1 mozdonyokat főként Indiában használták teherforgalmi szolgálatban. Az Indian Railways flottájában játszottak fontos szerepet, lehetővé téve a nagyobb volumenű teherszállítást az ország különböző területei között. A mozdonyok jól teljesítettek a szolgálatban, azonban az idő előrehaladtával fokozatosan modernebb típusok váltották le őket. A kivonásuk pontos ideje nem egyértelmű, de a technológiai fejlődéssel és a korszerűbb mozdonyok megjelenésével fokozatosan eltávolították őket a mindennapi szolgálatból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a WAG-1 mozdonyok közül megőrzött példány található-e múzeumban vagy nosztalgia célokra. Az ilyen típusú megőrzések jellemzően az adott ország vasúti örökségvédelmétől, valamint a mozdonyok történeti értékétől függnek.

Érdekességek és kulturális hatás

A WAG-1 mozdonyok nemcsak technikai szempontból voltak jelentősek, hanem India vasúti fejlődésének fontos szimbólumai is voltak az 1960-as években. Bár konkrét információ nem áll rendelkezésre a mozdony kulturális hatásáról, az elektromos mozdonyok bevezetése az indiai vasúthálózat modernizációját jelezte.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés Co-Co
Maximális sebesség 100 km/h
Üzemeltetési feszültség 25 kV AC

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google