Indian locomotive class WAG-3 elektromos mozdony

Az Indian locomotive class WAG-3 elektromos mozdony a korai indiai vasúttörténelem egyik fontos fejezete, amely innovatív megoldásaival emelte a teherszállítás hatékonyságát.

Történeti háttér és gyártás

Az Indian locomotive class WAG-3 a korai indiai vasúti elektrifikáció időszakának egyik emblematikus elektromos mozdonya. Gyártását 1965-ben kezdték meg, a célja a növekvő indiai teherforgalom hatékonyabb kiszolgálása volt. Az elektromos mozdonyokat az indiai vasút, az Indian Railways rendelte meg, hogy megbízható és gazdaságos szállítási megoldást biztosítsanak.

A mozdonyokat az angol AEI Ltd. tervezte és gyártotta brit gyárakban. A WAG-3 az indiai mozdonyflotta részeként a korábbi mozdonytípusok frissítéseként és bővítéseként szolgált. A fejlesztés célja az volt, hogy nagyobb teherkapacitást és megbízhatóságot nyújtson a korábbi modellekhez képest.

Technikai jellemzők

A WAG-3 elektromos mozdonyok egyenáramú motorral rendelkeztek, amely az elektromos hajtás korai változata volt az indiai vasúti hálózaton belül. A mozdony tengelyelrendezése Bo-Bo volt, amely kedvező eloszlást biztosít a súlynak, javítva az úttartást és csökkentve a sínkopást. A WAG-3 kiválóan alkalmas volt nagy tömegű tehervonatok vontatására, maximalizálva a hatékonyságot és csökkentve az üzemeltetési költségeket.

Szolgálati történelem

A WAG-3 mozdonyokat az Indian Railways hálózatában használták, elsősorban tehervonatok vontatására. Az 1960-as évek közepén, a mozdony bevezetésének idején Indiában nagyszabású vasúti elektrifikációs projektek zajlottak, amelynek részeként a WAG-3 mozdonyok fontos szerepet játszottak. Kivonásukat az 1990-es években kezdték meg, amikor újabb és hatékonyabb modellek vették át a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem állnak rendelkezésre adatok megőrzött WAG-3 mozdonyokról vagy azok kiállításáról múzeumokban. A mozdonyok valószínűleg selejtezésre kerültek a korszerűbb modellek térnyerésével.

Érdekességek és kulturális hatás

A WAG-3 mozdonyok nem kifejezetten emelkedtek ki a vasúti kultúrában, mint például más ikonikus típusok. Ennek ellenére az indiai vasúti történelem fontos részét képezték, mint az indiai vasút korai modernizációjának és elektromosításának részei.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

Indian locomotive class WAG-3 – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google