Indian locomotive class WAG-4 elektromos mozdony

Az Indian locomotive class WAG-4 elektromos mozdony az indiai vasúthálózat meghatározó szereplőjeként a teherforgalom hatékonyságát növelte az 1960-as években.

Történeti háttér és gyártás

Az Indian locomotive class WAG-4 egy elektromos mozdony, amelyet az indiai vasúti közlekedés számára fejlesztettek ki. A mozdonyokat a 20. század közepén, pontosabban 1967-ben kezdték gyártani az indiai vasutak növekvő igényeinek kielégítése érdekében. A WAG-4 az indiai vasutak villamosítási programjának részeként készült, melynek célja volt hatékonyabb és gyorsabb tehermozdonysorozatok kifejlesztése. Az ABB és a Chittaranjan Locomotive Works (CLW) vállalatok készítették őket Indiában. Az ABB a technológiai partnert biztosította, míg a gyártás helyszíne CLW volt. Összesen 149 darab készült a sorozatból.

Technikai jellemzők

A WAG-4 egy elektromos meghajtású mozdony, amelyet főként teherforgalomhoz terveztek. A mozdony az elektrifikált pályákon közlekedett, ahol a felsővezetékből szedte az áramot. A jármű teljesítménye kifejezetten teherhordásra optimalizált, a maximális sebessége 100 km/h. A tengelyelrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy háromhajtott tengelyből áll egy forgóvázon belül. Ez a kialakítás segít a stabilitás és a vonóerő növelésében, mely elengedhetetlen volt a nehéz teherszállítmányok esetén.

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Teljesítmény: N/A
  • Tengelyelrendezés: Co-Co
  • Maximális sebesség: 100 km/h

Szolgálati történelem

A WAG-4 mozdonyokat elsősorban India különböző vasúti vonalain alkalmazták, ahol nehéz teherszállítási feladatokat láttak el. Ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak az ország ipari területeinek kiszolgálásában, hozzájárulva a gazdasági fejlődéshez. Bár a WAG-4 sorozat már elavultnak számít, az indiai vasutak fejlődése során kétségtelenül kulcsszereplő volt. A pontos kivonási dátumukról nem áll rendelkezésre információ.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Információ hiányában nem tudunk beszámolni arról, hogy léteznek-e megőrzött vagy múzeumban bemutatott példányok a WAG-4 sorozatból.

Érdekességek és kulturális hatás

A WAG-4 sorozatnak nem ismertek jelentős kulturális hatásai vagy rajongói kultúrái. A mozdonyok elsősorban teherforgalmi célokra készültek, így inkább ipari jelentőségük volt, mintsem kulturális.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés Co-Co
Maximális sebesség 100 km/h

Hivatkozások

Részletek a WAG-4 mozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google