Történeti háttér és gyártás
A WAG-8 osztályú indiai elektromos mozdony a 20. század végének egy érdekes kísérlete volt az indiai vasút számára. Az 1996-ban gyártott mozdonyt az Indian Railways rendelte meg, de végül nem került sorozatgyártásra. A WAG-8 fejlesztése során a fő cél a teherhúzási kapacitás növelése volt az indiai vasúti hálózaton, amely abban az időszakban jelentős modernizáláson ment keresztül. Az indiai kormány az 1980-as és 1990-es években különösen nagy hangsúlyt fektetett a vasúti közlekedés fejlesztésére, így született meg az igény erre az új típusú mozdonyra.
Technikai jellemzők
A WAG-8 elektromos mozdony több korszerű technikai megoldással rendelkezett. Az elektromos meghajtású rendszer korszerűsége abban az időben különös figyelmet kapott. Bár pontos technikai adatok kevéssé állnak rendelkezésre, az ismert jellemzők közé tartozik a nagy teljesítményű elektromos motor, amely az indiai teherforgalom igényeit volt hivatott kielégíteni.
- Hajtásrendszer: Villany
- Maximális sebesség: Nincs pontos adat
- Tengelyelrendezés: Nincs pontos adat
- Fékrendszer: Elektromos fékek
- Méretek: Nincs pontos adat
Szolgálati történelem
Sajnos a WAG-8 mozdony története nem alakult fényesen, mivel a prototípus sosem került aktív szolgálatba. Az indiai vasút végül más megoldásokat választott a teherforgalmi szükségletek kielégítésére, így a WAG-8 projektet végül elvetették. Mivel sorozatgyártásra nem került sor, sem további fejlesztések, sem bármilyen módozatban végleges szolgálat nem jellemezte ezt a típust.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A WAG-8 mozdonyból, mivel nem került sorozatgyártásra és nem lépett szolgálatba, nincsenek megőrzött példányok vagy múzeumi szereplések ismertek. A prototípus sorsa ismeretlen, és valószínűleg selejtezték az évek folyamán.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a WAG-8-nak nem volt lehetősége, hogy széles körben elterjedt járművé váljon az indiai vasúton, fejlesztése során tett erőfeszítések fontos lépést jelentettek az indiai vasúti technológia fejlődési folyamatában. A WAG-8 mozdony inkább a vasúti fejlesztések történetének kevésbé ismert, de potenciális érdekes fejezeteként maradt fenn, mintsem egy széles körben ismert vagy kulturálisan jelentős elem.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |