Indian locomotive class WCM-1 elektromos mozdony

Az Indian locomotive class WCM-1 elektromos mozdony 1954-ben került Indiába, és a nyugati vasutak villamosításának egyik úttörője volt, segítve a hatékonyabb és fenntarthatóbb közlekedés kiépítését az országban.

Történeti háttér és gyártás

Az Indian Locomotive Class WCM-1 az indiai vasút számára kifejlesztett elektromos mozdony volt. A mozdonyokat az 1950-es évek közepén tervezték és 1955-ben gyártották, hogy kielégítsék az elektromos vontatás iránti növekvő igényt az indiai vasúthálózaton. Ezeket a mozdonyokat a francia Alsthom cég készítette, és a Bombay-i (ma Mumbai) külvárosi hálózat villamosítási projektje keretében rendelték meg. Az indiai államvasút megrendelésére az összesen 10 darab WCM-1-es mozdony készült.

Technikai jellemzők

A WCM-1 mozdonyok elektromos hajtásúak voltak, amelyeket a 3000 V DC rendszerrel terveztek. A mozdonyok teljesítménye 3700 lóerő volt, ami jelentős vonóerőt biztosított számukra. A tengelyelrendezése Bo-Bo volt, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázon két hajtott tengely található. A maximális sebességük körülbelül 120 km/h volt.

  • Hossz: Nem ismert
  • Magasság: Nem ismert
  • Fékrendszer: Elektromos és pneumatikus fékrendszerrel rendelkeztek

Szolgálati történelem

A WCM-1-es mozdonyok elsősorban a Bombay-i külvárosi vonalakon szolgáltak, ahol megbízható és fontos szerepet játszottak a közlekedésben. Ezek a mozdonyok jól teljesítettek az elővárosi forgalomban, de az idő múlásával elavultak, és a modernizáció hiányában lassan kiszorultak az aktív szolgálatból. Az 1990-es évek elején végül kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A WCM-1 mozdonyok közül egy példányt megőriztek és kiállították a Nemzeti Vasúti Múzeumban Új-Delhiben. Ez az egyetlen fennmaradt példány, amely emléket állít az indiai vasút elektromos vontatásra való átállásának ezen szakaszában.

Érdekességek és kulturális hatás

A WCM-1 mozdonyok jelentősége abban rejlik, hogy részei voltak az indiai vasúti rendszer villamosítására tett első lépéseknek. Bár közvetlen kulturális hatás vagy filmes szereplés nem kapcsolódik hozzájuk, a vasúttörténet szempontjából fontos eszközként tartják számon őket, és rajongói köre is létezik, akik historiográfiával és modellvasút építéssel foglalkoznak.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_locomotive_class_WCM-1