Történeti háttér és gyártás
Az Indian locomotive class WCM-2 elektromos mozdonyt 1956-ban gyártották, kifejezetten az indiai vasúti hálózat igényeinek kielégítésére. Ez a típus az indiai villamos mozdonyok korai generációi közé tartozik, amelyeket az országban az elektromos vontatás fokozatos bevezetésének részeként fejlesztettek ki. A mozdonyokat a Vulcan Foundry és a Metropolitan-Vickers vállalatok gyártották, főként városi és nagy forgalmú vonalak kiszolgálására. Az Indian Railways volt a megrendelő, és összesen 12 darab készült ebből a típusból, amelyek az indiai vasúthálózaton álltak szolgálatba.
Technikai jellemzők
A WCM-2 mozdony elektromos meghajtású, és a villamosenergiát felsővezetékből nyerte. Teljesítménye meghaladta az 3700 lóerőt, ami lehetővé tette számára, hogy a nagy forgalmú vonalakon is hatékonyan szolgálja ki a vonatforgalmat. A mozdony tengelyelrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváza három hajtott tengellyel rendelkezik, biztosítva a stabil vonóerőt és a jó futási tulajdonságokat.
- Maximális sebesség: 112 km/h
- Teljes hossz: körülbelül 18,5 méter
- Tömeg: 112 tonna
- Fékrendszer: elektromos és légfékrendszer
Szolgálati történelem
A WCM-2 mozdonyokat elsősorban az indiai központi vasúti hálózat nagy forgalmú vonalain használták, különösen a Mumbai régióban. E mozdonyok jellemzően személyszállító vonatok vontatására, valamint elővárosi és intercity járatok kiszolgálására szolgáltak. Az utóbbi évtizedekben a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból az újabb típusok bevezetésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely WCM-2 mozdony megőrzésre került volna múzeumi célokra. Azok a példányok, amelyek szolgálatukat befejezték, jellemzően selejtezésre vagy újrafelhasználásra kerültek.
Érdekességek és kulturális hatás
A WCM-2 mozdonyok az indiai vasúttörténelem egyik fontos mérföldkövét jelentik, mivel hozzájárultak az ország vasúthálózatának elektromos korszerűsítéséhez. Bár ezek a mozdonyok nem váltak olyan széles körben ismertté mint más modellek, szerepük mégis kiemelkedő volt a közlekedési rendszer fejlesztésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |