Indian locomotive class WCM-6 elektromos mozdony

Az Indian locomotive class WCM-6 elektromos mozdonyt az indiai nehéz személyszállító vonatok igényeire tervezték, kiemelve megbízhatóságát és teljesítményét a vasúti rendszer fejlődése során.

Történeti háttér és gyártás

Az Indian locomotive class WCM-6 elektromos mozdony egy speciális típus, amelyet az indiai vasutak igényeire terveztek. Ezt a mozdonyt az 1990-es években fejlesztették ki, hogy kielégítse az erős és megbízható elektromos hajtású mozdonyok iránti növekvő keresletet. Az indiai vasutak, mint az egyik legnagyobb vasúti hálózat a világon, folyamatosan igyekezett korszerűsíteni és bővíteni járműparkját.

A WCM-6-os típust eredetileg 1995-ben gyártották, a Bharat Heavy Electricals Limited (BHEL) cég közreműködésével, amely az egyik fő beszállítója volt az indiai vasutaknak. Habár az adatbázisok szerint csupán néhány darabot gyártottak ebből a típusból, ezek fontos szerepet játszottak az indiai elővárosi vasúti szolgáltatásokban Mumbaiban, ahol az elektromos mozdonyok elengedhetetlenek a napi közlekedésben.

Technikai jellemzők

A WCM-6 mozdonyokat úgy tervezték, hogy megfeleljenek az elővárosi vasúti közlekedés követelményeinek. Az elektromos hajtás típust preferálták az indiai vasutakon, különösen az elővárosi vonalakon, mivel ezek sokkal környezetbarátabbak és költséghatékonyabbak, mint a dízel verziók.

  • Tengelyelrendezés: Co-Co
  • Teljesítmény: 2,860 kW
  • Maximális sebesség: 120 km/h
  • Fékrendszer: Elektropneumatikus (EP) fékek
  • Hajtás: Elektromos

Szolgálati történelem

A WCM-6 mozdonyokat főként az indiai elővárosi vasúthálózaton használták, elsősorban Mumbai környékén. Ezek a mozdonyok kifejezetten az elővárosi forgalomra voltak optimalizálva, ahol gyors gyorsulásra és megbízható teljesítményre volt szükség.

A szolgálati idejük során a WCM-6 mozdonyok megbízhatóak voltak, de mint minden közlekedési eszköznél, előfordultak javítások és karbantartások. A folyamatos technológiai fejlődés és az újabb típusok piacra lépése miatt ezek a mozdonyok fokozatosan kikerültek a forgalomból. A kiképzést követően az indiai vasutak 1995-től 2000-ig használták őket, míg végül teljesen kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs adat arról, hogy bármelyik WCM-6 mozdony megőrzésre került volna múzeumban vagy bármilyen más formában, ami a vasúti rajongók számára csalódást okozhat. Az ilyen típusú mozdonyok általában az elavulás után leselejtezésre kerülnek, és ritkán maradnak meg nosztalgia célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

A WCM-6 mozdonyok nem lettek különösebben híresek a modellvasúti gyártók körében, és nem ismertek jelentős kulturális hatásaikról vagy filmekben, könyvekben való szereplésükről. Mivel a WCM-6 speciálisan az indiai elővárosi közlekedés igényeire készült, nem vált nemzetközileg híressé, és így a vasúti rajongók körében is kevésbé ismert.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Tengelyelrendezés Co-Co
Teljesítmény 2,860 kW
Maximális sebesség 120 km/h
Fékrendszer Elektropneumatikus (EP) fékek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_locomotive_class_WCM-6