Történeti háttér és gyártás
A WCP-3 mozdony az Indiai Vasút számára készült az elektromos meghajtású mozdonyok fejlesztésére irányuló kezdeményezés részeként. A WCP-3 sorozat 1928-ban készült el, és annak a korszaknak a technológiai előrehaladását tükrözte, amikor India a vasúti infrastruktúra modernizációjára törekedett. A mozdonyokat a svájci székhelyű Swiss Locomotive and Machine Works (SLM) és a Brown, Boveri & Cie (BBC) gyártotta. A cél az volt, hogy az indiai vasúti hálózatot hatékonyabbá és modernebbé tegyék az elektromos mozdonyok bevezetésével, amelyek kevesebb karbantartást igényeltek és nagyobb teljesítményre voltak képesek, mint a hagyományos gőzmozdonyok.
Technikai jellemzők
A WCP-3 egy háromfázisú elektromos mozdony, amely a vasúti közlekedésben akkor újszerűnek számító technológiát alkalmazott. A mozdony tengelyelrendezése Co’Co’, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváza három tengellyel rendelkezik, mindegyik tengely különálló elektromos motor hajtású. A maximális sebessége elérte a 105 km/h-t, ami abban az időben jelentősnek számított az indiai vasúthálózaton. A mozdony teljes hosszúsága és tömege nem pontosan ismert, de a cél az volt, hogy képes legyen a nagyobb városok közötti távolságok gyors és hatékony megtételére.
Szolgálati történelem
A WCP-3 mozdonysorozatot az indiai vasúti hálózat nyugati szektorában használták, beleértve az elővárosi és távolsági vonatokat is. A bevezetése után gyorsan elterjedt, mivel jelentősen javította a közlekedés sebességét és hatékonyságát. Ezeket a mozdonyokat főként Mumbai környékén használták, az indiai ipar és kereskedelem központjaként ismert területen. A mozdonyok több évtizeden keresztül szolgáltak, mielőtt az újabb, modernebb járművek fokozatosan átvették volna a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Noha a WCP-3 mozdonyokból jelen ismereteink szerint nem maradt fent múzeumi példány, ezek a gépek emlékműként szolgálnak az indiai vasúti közlekedés fejlődésében betöltött szerepükért. Az indiai vasúti múzeumokban a korabeli elektromos mozdonyok és a fejlesztésük története iránt érdeklődők részletes tájékoztatást kaphatnak az elektromos vontatás kialakulásának időszakáról.
Érdekességek és kulturális hatás
A WCP-3 mozdonyok hozzájárultak az indiai vasúti infrastruktúra fejlődéséhez, és a vasúttörténészek és vasútbarátok körében jelentős érdeklődést váltottak ki. Bár közvetlenül nem említették filmekben vagy könyvekben, az ilyen típusú mozdonyok szimbolizálják India ipari kapacitásának és modernizációs törekvéseinek növekedését.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Maximális sebesség | 105 km/h |
Tengelyelrendezés | Co’Co’ |
Hivatkozások
Indian locomotive class WCP-3 on Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google