Indian locomotive class WCP-3 elektromos mozdony

Az Indian locomotive class WCP-3 elektromos mozdony 1939-ben mutatkozott be, és fontos szerepet játszott India vasúti infrastruktúrájának modernizálásában.

Történeti háttér és gyártás

A WCP-3 mozdony az Indiai Vasút számára készült az elektromos meghajtású mozdonyok fejlesztésére irányuló kezdeményezés részeként. A WCP-3 sorozat 1928-ban készült el, és annak a korszaknak a technológiai előrehaladását tükrözte, amikor India a vasúti infrastruktúra modernizációjára törekedett. A mozdonyokat a svájci székhelyű Swiss Locomotive and Machine Works (SLM) és a Brown, Boveri & Cie (BBC) gyártotta. A cél az volt, hogy az indiai vasúti hálózatot hatékonyabbá és modernebbé tegyék az elektromos mozdonyok bevezetésével, amelyek kevesebb karbantartást igényeltek és nagyobb teljesítményre voltak képesek, mint a hagyományos gőzmozdonyok.

Technikai jellemzők

A WCP-3 egy háromfázisú elektromos mozdony, amely a vasúti közlekedésben akkor újszerűnek számító technológiát alkalmazott. A mozdony tengelyelrendezése Co’Co’, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváza három tengellyel rendelkezik, mindegyik tengely különálló elektromos motor hajtású. A maximális sebessége elérte a 105 km/h-t, ami abban az időben jelentősnek számított az indiai vasúthálózaton. A mozdony teljes hosszúsága és tömege nem pontosan ismert, de a cél az volt, hogy képes legyen a nagyobb városok közötti távolságok gyors és hatékony megtételére.

Szolgálati történelem

A WCP-3 mozdonysorozatot az indiai vasúti hálózat nyugati szektorában használták, beleértve az elővárosi és távolsági vonatokat is. A bevezetése után gyorsan elterjedt, mivel jelentősen javította a közlekedés sebességét és hatékonyságát. Ezeket a mozdonyokat főként Mumbai környékén használták, az indiai ipar és kereskedelem központjaként ismert területen. A mozdonyok több évtizeden keresztül szolgáltak, mielőtt az újabb, modernebb járművek fokozatosan átvették volna a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Noha a WCP-3 mozdonyokból jelen ismereteink szerint nem maradt fent múzeumi példány, ezek a gépek emlékműként szolgálnak az indiai vasúti közlekedés fejlődésében betöltött szerepükért. Az indiai vasúti múzeumokban a korabeli elektromos mozdonyok és a fejlesztésük története iránt érdeklődők részletes tájékoztatást kaphatnak az elektromos vontatás kialakulásának időszakáról.

Érdekességek és kulturális hatás

A WCP-3 mozdonyok hozzájárultak az indiai vasúti infrastruktúra fejlődéséhez, és a vasúttörténészek és vasútbarátok körében jelentős érdeklődést váltottak ki. Bár közvetlenül nem említették filmekben vagy könyvekben, az ilyen típusú mozdonyok szimbolizálják India ipari kapacitásának és modernizációs törekvéseinek növekedését.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Maximális sebesség 105 km/h
Tengelyelrendezés Co’Co’

Hivatkozások

Indian locomotive class WCP-3 on Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google