Indian locomotive class WDM-6 dízelmozdony

Az Indian locomotive class WDM-6 dízelmozdony a 1970-es évek elején jelent meg, jellemzője a közepes teljesítményű meghajtás, amelyet az indiai vasútvonalak speciális igényeire terveztek.

Történeti háttér és gyártás

Az Indian locomotive class WDM-6 típusú mozdony a 1970-es év terméke, amelyet az Indian Railways fejlesztett ki a növekvő igények kielégítésére. A gyártás az indiai székhelyű Chittaranjan Locomotive Works (CLW) üzemében történt. A WDM-6 egy prototípus volt, és csak egy példány készült belőle. A cél az volt, hogy egy hatékony dízelmozdonyt hozzanak létre, amely képes különféle személyszállító és tehervonatok vontatására is.

Technikai jellemzők

A WDM-6 dízelmozdonyként működött, amely a 1970-es évek technológiai újításait tükrözte. A mozdony tengelyelrendezése Co-Co típusú volt, ami azt jelentette, hogy hat tengelyes futóművel rendelkezett. A maximális sebessége körülbelül 120 km/h volt, amely megfelelő teljesítményt nyújtott a személy- és teherforgalom számára. A teljesítménye 1350 lóerő volt, amelyet egy dízelmotor generált.

Szolgálati történelem

Az egyetlen WDM-6 egységet az Indian Railways használta, főként a személy- és tehervonatok üzemeltetésére. A mozdony bizonyította hasznosságát, de mivel csak egy példány készült, nem vált széles körben elterjedtté. Az indiai vasúttársaság végül úgy döntött, hogy nem folytatja a sorozatgyártást. A mozdonyt később kivonták a szolgálatból, de pontos kivonási dátum nem áll rendelkezésre.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A WDM-6 mozdony nem maradt fenn megőrzött példányként, és nem szerepel semmilyen múzeumban. Mivel csak egy példány készült belőle, és az is kivonásra került, így nem része semmilyen nosztalgikus vasúti kiállításnak.

Érdekességek és kulturális hatás

A WDM-6 mozdony egyedi helyet foglal el az indiai vasút történetében, mivel egy prototípusról van szó, amely nem került sorozatgyártásra. Nem lett a vasúti modellezés népszerű darabja, és nem szerepel filmekben vagy könyvekben. Mindazonáltal ez a mozdony fontos mérföldkő volt az indiai vasút gépparkjának fejlődésében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény 1350 lóerő
Maximális sebesség 120 km/h
Tengelyelrendezés Co-Co

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google