Indian locomotive class WDP-4 dízelmozdony

Az Indian locomotive class WDP-4 dízelmozdony megbízható teljesítménye és modern technológiája révén az indiai vasúti közlekedés egyik alappillére lett, segítve a nagyszámú utas és tehervonatok hatékony mozgatását az ország kiterjedt vasúthálózatán.

Történeti háttér és gyártás

A WDP-4 dízelmozdonyt az indiai vasúti szállítás igényeihez tervezték, hogy korszerű, megbízható és hatékony mozdonyokat biztosítsanak a növekvő személy- és teherforgalomhoz. A típus kifejlesztését az EMD (Electro-Motive Diesel), egy amerikai dízelmozdony-gyártó vállalat végezte, amely a GM (General Motors) leányvállalata volt. A gyártási folyamat 2000-ben kezdődött, és az első példányok ebben az évben gördültek ki a gyártósorról.

A WDP-4 mozdonyok gyártását Indiában is elvégezték, az indiai államvasutak (Indian Railways) speciális igényei szerint. A mozdonyok iránti igény leginkább a személyforgalomban való használat miatt nőtt meg, bár teherforgalomban is alkalmazták őket. A megrendelők főként az Indian Railways voltak, de néhány példány került más vasúti társaságokhoz is. A kezdeti gyártási mennyiség több mint 100 darabra tehető.

Technikai jellemzők

A WDP-4 mozdony dízelmeghajtású, amely megbízható teljesítményt nyújt különböző körülmények között. A mozdony tengelyelrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy mindegyik tengelye hajtott, hatékonyan biztosítva a vonóerőt a hosszú vonatok esetében is.

A mozdony maximális sebessége 160 km/h, ami lehetővé teszi, hogy gyors személyvonatok élén is közlekedjen. A hajtómű teljesítménye 4000 lóerő, ami elegendő a különféle vasúti szolgálati feladatok ellátásához. A WDP-4 főként elektromos vezérlést alkalmaz, amely precíz irányítást tesz lehetővé. A dízelmozdony hossza megközelítőleg 20 méter, magassága pedig körülbelül 4,3 méter.

  • Hajtásrendszer: Dízel
  • Maximális sebesség: 160 km/h
  • Teljesítmény: 4000 lóerő
  • Tengelyelrendezés: Co-Co
  • Méretek: Hosszúság 20 m, Magasság 4,3 m

Szolgálati történelem

A WDP-4 mozdonyokat széles körben alkalmazzák India vasúti hálózatán. Elsősorban személyszállító vonatok élén közlekednek, de időnként teherforgalomban is részt vesznek. Az évek során ezek a mozdonyok megbízhatóan álltak helyt a forgalmas indiai vasúti vonalakon, jelentősen hozzájárulva az ország közlekedésének fejlődéséhez.

A WDP-4 mozdonyok modernizációja során különböző műszaki fejlesztéseket hajtottak végre, hogy megfeleljenek a növekvő igényeknek. Ezek közé tartoznak a javított fékrendszerek és a továbbfejlesztett vezérlőrendszerek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs ismert információ arról, hogy a WDP-4 mozdonyok közül bármelyik múzeumban lenne kiállítva vagy megőrzés alatt állna. Az aktív szolgálatban lévő mozdonyok továbbra is az indiai vasúti hálózat fontos részét képezik.

Érdekességek és kulturális hatás

A WDP-4 mozdonyok az indiai vasúti kultúra szerves részét képezik, és számos vonatmodellező klubban is népszerűek. Bár konkrét becenevük nincs, a rajongók és a vasúti rajongók körében elismeréssel tekintenek ezekre a mozdonyokra a megbízhatóságuk és teljesítményük miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Tengelyelrendezés Co-Co
Maximális sebesség 160 km/h
Teljesítmény 4000 lóerő

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_locomotive_class_WDP-4