Indian locomotive class WDS-8 dízelmozdony

Az Indian locomotive class WDS-8 dízelmozdony a 1970-es években jelent meg, és fontos szerepet játszott az indiai vasúthálózat fejlesztésében, kimagasló teljesítményével támogatva az áruszállítást.

Történeti háttér és gyártás

Az Indian locomotive class WDS-8 dízelmozdony a 20. század végén, pontosan 1979-ben lépett be az indiai vasúti közlekedés világába. A mozdonyokat a Bharat Heavy Electricals Limited (BHEL) gyártotta, főként az indiai ipari és állami vasútvállalatok megrendelésére. Az WDS-8 mozdonyok kifejlesztésének legfőbb oka az volt, hogy hatékonyabbá tegyék a tolatási és rövid távú teherszállítási feladatokat a nagyobb pályaudvarok és ipari központok környékén. A gyártás során a megbízhatóság és a hosszú élettartam volt az elsődleges szempont.

Technikai jellemzők

Az WDS-8 mozdony egy dízel-hidraulikus hajtásrendszerrel van felszerelve, amelynek maximális teljesítménye 800 lóerő. A tengelyelrendezés Bo-Bo típust követ, ami a stabilitást és a hatékony erőátvitelt szolgálja. Az WDS-8 mozdony maximális sebessége 35 km/h, ami kellően megfelel a tolatási és rövid távú teherszállítási feladatokhoz. A mozdony méretei: körülbelül 14 méter hosszú és 4 méter magas.

  • Hajtásrendszer: Dízel-hidraulikus
  • Teljesítmény: 800 lóerő
  • Méret: Hossz: 14 m, Magasság: 4 m
  • Tengelyelrendezés: Bo-Bo
  • Maximális sebesség: 35 km/h

Szolgálati történelem

Az Indian locomotive class WDS-8 mozdonyokat főként Indiában használták a tolatási és ipari feladatok ellátására. A 1970-es és 1980-as évek során az indiai vasúttársaságok széles körben alkalmazták őket, köszönhetően robusztus kialakításuknak és könnyű karbantarthatóságuknak. Az évtizedek előrehaladtával, a modern dízel- és elektromos mozdonyok megjelenése miatt az WDS-8 mozdonyok fokozatosan kivonásra kerültek, azonban néhány darab még mindig üzemben van különböző ipari területeken.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy az Indian locomotive class WDS-8 mozdonyok közül bármelyik megmaradt volna múzeumi vagy nosztalgikus célokra. Az ilyen típusú ipari mozdonyok általában nem részesülnek akkora figyelemben a vasúttörténet iránt érdeklődők körében, mint a nagysebességű vagy különleges vonatok.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az Indian locomotive class WDS-8 mozdonyok nem kaptak jelentős kulturális figyelmet, sebességük és robusztus kialakításuk miatt megbízható és ikonikus szereplői lettek az indiai ipari és vasúti közlekedésnek. Modellvasúti változatuk ugyan nem terjedt el széles körben, de az indiai vasút rajongói körében ismert és elismert típus.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_locomotive_class_WDS-8

Képek

Források: Wikipédia, Google