Történeti háttér és gyártás
Az Indian locomotive class XC gőzmozdonyt az indiai vasutak számára fejlesztették ki, hogy megfeleljen az egyre növekvő közlekedési igényeknek a 20. század elején. Az XCsorozatú mozdonyok gyártását 1928-ban kezdték el. Ezeket a mozdonyokat a North British Locomotive Company készítette, amely akkoriban az egyik legnagyobb brit mozdonygyártó vállalat volt.
A mozdonytípus főként India államvasútjai számára készült, hogy a hosszú távú utasszállítást és a teherszállítást is hatékonyan tudják teljesíteni. Bár pontos példányszám nem áll rendelkezésre, a gyártás időszaka a korai 20. század utolsó évtizedeire esett.
Technikai jellemzők
Az Indian locomotive class XC egy gőzmozdony, amelyet a nagy teljesítmény és a megbízhatóság jellemez. Egy egyszerű hajtásrendszerrel rendelkezik, amelyet a szén és a víz biztosította gőz üzemeltet. Tengelyelrendezése 4-6-2, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtó és két utánfutó tengellyel rendelkezik.
A mozdony maximális sebessége körülbelül 110 km/h volt, ami a korabeli viszonyok között igen jelentősnek számított. A teljesítményét úgy alakították ki, hogy képes legyen nagyobb vonatszámot és súlyt is vontatni, ami különösen fontos volt India széleskörű vasúthálózatán.
Szolgálati történelem
Az Indian locomotive class XC gőzmozdonyokat széles körben használták India különböző vasúttársaságai, különösen a hosszú távú személy- és teherszállításban. A mozdonyok megbízhatónak bizonyultak, és jelentős mértékben hozzájárultak az indiai vasúthálózat működéséhez.
A mozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból a 20. század közepén és végén, amikor a gőzmozdonyokat világszerte elkezdték lecserélni modernebb dízel- és villanymozdonyokra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Pontos információk nem állnak rendelkezésre arról, hogy maradt-e fenn megőrzött példány az Indian locomotive class XC mozdonyokból, vagy hogy azok bármely múzeumban megtalálhatóak lennének.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár széles körben nem ismert, az Indian locomotive class XC mozdonyok kiemelkedő szerepet játszottak abban, hogy India vasúthálózatát modernizálják és hatékonyabbá tegyék a gőzmozdonyok korszakában. Ezek a mozdonyok fontos részét képezték India közlekedési történetének, hozzájárulva az ország ipari és gazdasági fejlődéséhez.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 |
Maximális sebesség | 110 km/h |
Hivatkozások
Indian locomotive class XC – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google