Történeti háttér és gyártás
A JNR Class B20 gőzmozdonyt a japán államvasutak, a Japan National Railways (JNR) számára fejlesztették ki. A mozdonyt 1944-ben gyártották, a második világháború idején, amikor a nagy teljesítményre és hatékonyságra összpontosítottak, miközben anyaghiány is korlátozta a gyártást. A B20 sorozatú mozdonyokat a Kisha Seizo vállalat készítette, és összesen 15 darab készült belőlük.
Technikai jellemzők
A JNR Class B20 egy kisméretű, de erős gőzmozdony. A hajtásrendszere gőzüzemű, ami a korszakra jellemző megoldás volt. Ez a típus a könnyű teher- és tolatószolgálat igényeit szolgálta ki. A mozdony tengelyelrendezése 0-4-0 volt, ami azt jelenti, hogy a forgóvázon nem volt vezető- vagy futótengely, csak hajtótengelyek. A maximális sebessége alacsony volt, mivel tolatómozdonyról volt szó.
- Hajtásrendszer: gőz
- Tengelyelrendezés: 0-4-0
Szolgálati történelem
A JNR Class B20 mozdonyokat elsősorban Japánban használták a Japan National Railways hálózatán. Kifejezetten teher- és tolatószolgálatra alkalmazták őket, ahol a kompakt méretük és jó manőverezhetőségük előny volt. A második világháború után is üzemeltek, de a technológiai fejlődés és a dízelmozdonyok elterjedése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több B20 mozdony megmaradt és kiállításra került különböző múzeumokban Japánban. A nosztalgikus gőzmozdonyszeretők és a történelmi járművek iránt érdeklődők számára ezek a megőrzött mozdonyok fontos kulturális emlékek.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a JNR Class B20 nem a legismertebb japán mozdonyok közé tartozik, a rajongók körében mégis kedvelt, főként a történelem és a technika iránt érdeklődők körében. Modellvasút gyártók is készítettek méretarányos változatokat belőle, így a gyűjtők körében is elterjedt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_B20
Képek
Források: Wikipédia, Google