JNR Class ED78 elektromos mozdony

A JNR Class ED78 elektromos mozdony a japán vasúti történelem egyik kiemelkedő szereplőjeként biztosította a megbízható közlekedést az északi régiókban, hozzájárulva az elektromos meghajtás fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A JNR Class ED78 elektromos mozdonyt a Japán Nemzeti Vasút (JNR) rendelte meg, hogy megfeleljen a növekvő igényeknek az elektromos vonalakon. A mozdonyt 1968-ban kezdték gyártani. Az ED78 sorozat az ED77-es mozdonyok továbbfejlesztett változata, célja a nagyobb teljesítmény elérése és a megbízhatóság fokozása volt a hegyi és elővárosi szakaszokon. Az ED78 elsősorban teher- és személyszállításra készült.

Technikai jellemzők

Az ED78 egy elektromos mozdony, melyet specifikusan a belföldi, japán vasúti hálózatra terveztek. Villamos meghajtással működik, ami lehetővé teszi a nagyobb sebességek elérését és a környezetbarát működést. A mozdony tengelyelrendezése Bo-Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy három forgóváza van, mindegyik két tengellyel. A maximális sebessége körülbelül 100 km/h. A mozdony hosszúsága 17 méter volt, ami lehetővé tette a manőverezhetőséget a szűkebb íveken is.

  • Hajtásrendszer: elektromos
  • Tengelyelrendezés: Bo-Bo-Bo
  • Maximális sebesség: 100 km/h
  • Hossz: 17 méter

Szolgálati történelem

Az ED78 mozdonyok elsődleges felhasználási területe a japán elővárosi vasútvonalak voltak, különösen a hegyvidéki szakaszokon. Az évek során több kisebb modernizációt hajtottak végre rajtuk, hogy megfeleljenek a változó igényeknek és technológiai fejlődésnek. A mozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból, részben a technológiai elavulás miatt. Az utolsó példányokat a 2000-es évek elején selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem érhető el információ arról, hogy a JNR Class ED78 mozdonyból megőriztek volna bármilyen példányt múzeumi vagy nosztalgikus célokra. Ennek ellenére, a vasúti rajongók körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend.

Érdekességek és kulturális hatás

A JNR Class ED78 mozdonyok megjelenésük óta a japán vasúti történelem fontos részei voltak. Bár jelenleg modellvasúti formában nem túl elterjedtek, a rajongói közösségben a klasszikus japán vasúti technológia egyik ikonikus képviselőjeként tartják számon. A japán vasúti kultúrában az ED78 az elektromos mozdonyok fejlődésének emlékezetes állomása.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés Bo-Bo-Bo
Maximális sebesség 100 km/h
Hossz 17 méter

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_ED78

Képek

Források: Wikipédia, Google