JNR Class EF10 elektromos mozdony

A JNR Class EF10 elektromos mozdony Japán vasútvonalain dolgozott, kiemelkedő szerepe volt az ország villamosítási törekvéseiben az 1930-as és 40-es évek során.

Történeti háttér és gyártás

A JNR Class EF10 elektromos mozdonyt először 1934-ben mutatták be Japánban. A mozdony kifejlesztésének célja az volt, hogy kielégítse a megnövekedett szállítási igényeket a japán vasutaknál, különös tekintettel a teherforgalomra. A gyártást a Japanese National Railways (JNR) végezte, és a mozdonyokat elsősorban Japán belső piacára szánták.

  • Gyártás kezdete: 1934
  • Gyártó vállalat: Japanese National Railways
  • Gyártási hely: Japán

Technikai jellemzők

A JNR Class EF10 egy elektromos mozdony, amelyet váltakozó áramú rendszerekhez terveztek. A mozdony jelentős teljesítményt és megbízhatóságot nyújtott, amely különösen előnyös volt a nehéz tehervonatok számára.

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Tengelyelrendezés: 1Co+Co1
  • Maximális sebesség: Körülbelül 95 km/h

Szolgálati történelem

A JNR Class EF10 mozdonyokat elsősorban Japánban használták teherforgalomban, ahol megbízható működésük miatt kedvelték őket. A mozdonyokat az 1960-as évek végéig széles körben alkalmazták, majd fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy újabb és modernebb típusok vették át a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Néhány JNR Class EF10 mozdony megmaradt Japán múzeumaiban. Ezen mozdonyok egy része múzeumi bemutatóként szolgál, emléket állítva Japán vasúti történelmének.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a JNR Class EF10 nem ért el ugyanakkora hírnevet, mint néhány más vasúti jármű, a vasúttörténet rajongói körében ismert és elismert mozdony. Ennek köszönhetően néhány modellvasút-gyártó kínálatában is megtalálhatóak méretarányos modelljei.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

További információ a JNR Class EF10 mozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google