JNR Class EF55 elektromos mozdony

A JNR Class EF55 elektromos mozdony a japán vasúttörténet egyik ikonikus szereplője, amely az 1930-as évek technikai újításait hordozta magában, hozzájárulva a személyszállítás fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A JNR Class EF55 elektromos mozdonyt a japán vasúti hálózat igényeinek kielégítésére fejlesztették ki az 1930-as években. A mozdony gyártására 1936-ban került sor, amely egy fontos időszak volt Japán ipari fejlődésében. A járművet a Tokugawa Corporation készítette, amely akkoriban a korszerű vasúti járművek fejlesztésében és gyártásában élen járt. A gyártás során összesen három példány készült.

Technikai jellemzők

Az EF55 típusú mozdony elektromos hajtásrendszerrel rendelkezett, amely akkoriban a legmodernebb technológiának számított. A maximális sebessége elérte a 95 km/h-t. A mozdony hajtásrendszere és kialakítása lehetővé tette, hogy hatékonyan üzemeljen a hegyvidéki és elővárosi vonalakon is.

  • Teljes hossz: 17,1 méter
  • Tengelyelrendezés: 2Co1
  • Maximális sebesség: 95 km/h
  • Tömeg: 95 tonna

Szolgálati történelem

A JNR Class EF55 mozdonyok Japánban, a Nippon Kokutetsu, azaz a Japán Nemzeti Vasút szolgálatában álltak. Elsősorban személyszállításra használták őket a fontosabb városi és hegyvidéki útvonalakon. A mozdonyok 1950-ig szolgáltak, amikor is fokozatosan kivonták őket a forgalomból az újabb modellek megjelenésével.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg egy megőrzött példány található a Railway Museum-ban, Saitama városában, ahol a látogatók megtekinthetik ezt a történelmi jelentőségű vonatot. A kiállított mozdony lehetőséget nyújt a látogatók számára, hogy megismerkedjenek a japán vasúti történelem egy fontos fejezetével.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a JNR Class EF55 mozdonyok már nem állnak szolgálatban, a rajongók körében nagy népszerűségnek örvendenek. Számos modellvasút-gyártó cég készített a mozdony másolatát, így a vasúti modellezők is élvezhetik a klasszikus design esztétikáját és történelmi jelentőségét. Az EF55 mozdony a vasúti kultúra egyik kultikus darabjává vált Japánban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Tengelyelrendezés 2Co1
Maximális sebesség 95 km/h
Teljes hossz 17,1 méter
Tömeg 95 tonna

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_EF55

Képek

Források: Wikipédia, Google