Történeti háttér és gyártás
A JNR Class EF57 elektromos mozdony Japánban készült a korabeli Központi Vasúti Iroda, azaz a JNR (Japanese National Railways) megbízásából. Az EF57 fejlesztése annak érdekében történt, hogy az 1939-ben épített mozdonyok megfeleljenek a növekvő utasszám és a vasúti infrastruktúra modernizálásának igényeinek. Az első EF57 mozdonyok 1939-ben kerültek ki a gyártósorról. A gyártás során összesen 15 példány készült el. Ezeket főként Japán vasúti hálózata használta, mivel a konstrukció speciálisan a japán vasúti körülményekhez lett igazítva.
Technikai jellemzők
Az EF57 egy elektromos mozdony, amely az 1Co-Co1 tengelyelrendezést alkalmazza, ami különösen alkalmassá tette nagyobb vonatok vontatására is. Az ilyen típusú mozdonyokat elektromos meghajtású motorok működtették, amelyek közvetlenül az áramvezetékekből nyerték a szükséges energiát. Az EF57 meghajtórendszere lehetővé tette a 95 km/h maximális sebesség elérését. Az elegáns, áramvonalas kialakítás mellett a mozdonyok masszív szerkezeti elemekkel rendelkeztek, amelyek biztosították a hosszú élettartamot és a megbízhatóságot. A mozdony hossza megközelítőleg 18 méter, és erős acélvázból épült.
Szolgálati történelem
Az EF57 mozdonyokat Japánban széles körben használták, főként személyszállító vonatok vontatására a főbb vasútvonalakon. Kifinomult konstrukciója miatt ezek a mozdonyok különösen megbízhatóak voltak, és hosszú éveken keresztül szolgáltak a japán vasúti közlekedésben, amíg a modern, nagyobb teljesítményű mozdonyok le nem váltották őket. Szolgálatuk során az EF57 mozdonyokat folyamatosan karbantartották, ami hozzájárult a kiváló üzemeltetési jellemzőikhez. Az 1970-es években fokozatosan kivonták őket a forgalomból, hogy helyet adjanak az újabb és fejlettebb mozdonyoknak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az EF57 mozdonyok közül néhány a nyugdíjba vonulás után múzeumokba került bemutatásra, ahol a vasúttörténet iránt érdeklődők megtekinthetik a korszak ikonikus járműveit. Ezen mozdonyok közül több is megőrzésre került Japánban. Noha működőképes példányok nincsenek, a megőrzött darabok fontos részei a vasúttörténeti kiállításoknak.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EF57 mozdonyok a japán vasúti történelem részét képezik, és a vasútbarátok körében elismert rajongói kultúrával rendelkeznek. Bár konkrét becenevek vagy filmes megjelenések nem fűződnek hozzájuk, a modellvasút szerelmesei körében népszerűek. Számos modellvasúti gyártó készített méretarányos EF57 modelleket, amelyek ma is népszerűek a gyűjtők között.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Maximális sebesség | 95 km/h |
Tengelyelrendezés | 1Co-Co1 |
Gyártási év | 1939 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google