JNR Class EF62 elektromos mozdony

A JNR Class EF62 elektromos mozdony a japán vasút egyik ikonikus modellje volt, amely kivételes vontatási képességeivel hódított az 1960-as évektől kezdve.

Történeti háttér és gyártás

A JNR Class EF62 elektromos mozdony az 1960-as évek Japánban kifejlesztett modellje. A mozdonysorozatot a Japán Nemzeti Vasút (Japan National Railways, JNR) rendelte meg azzal a céllal, hogy hatékonyabb mozdonnyal tudják üzemeltetni a hegyi vonalakat, különösen az Usui Pass területén. Az EF62 sorozat gyártását 1962-ben kezdték meg, és ezek a mozdonyok specifikus igények kielégítésére születtek.

A mozdonyokat a Kawasaki Heavy Industries és a Toshiba készítette. Az EF62 sorozat összesen 54 darab mozdonyból állt, és az előállításuk egészen 1969-ig tartott.

Technikai jellemzők

Az EF62 egy elektromos mozdony volt, mely háromtengelyes hajtóművel rendelkezett, így jobban meg tudott birkózni a meredek emelkedőkkel. A mozdony teljesítménye 2,550 kW volt, maximális sebessége pedig 100 km/h. A jármű hossza 18,500 mm, magassága 3,975 mm, a tengelytávja pedig 4,500 mm volt. Az EF62 mozdonyokat kifejezetten arra tervezték, hogy bízhatóan működjenek a kivételesen meredek és kanyargós vasúti szakaszokon Japánban.

Szolgálati történelem

Az EF62 mozdonyokat elsősorban Japánban használták, különösen az Usui Pass területén, ahol a nehéz terepviszonyok miatt szükséges volt az ilyen típusú mozdonyok alkalmazása. A mozdonyok az 1960-as évek elejétől kezdve évtizedeken át szolgálták a japán vasúti közlekedést, míg végül az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején vonták ki őket fokozatosan a forgalomból, mivel újabb, modernebb modellek váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Néhány JNR Class EF62 mozdony fennmaradt, és ma múzeumokban láthatók Japánban. Ezek a gépek emlékeztetnek arra az időszakra, amikor Japán vasútja átalakult és modernizálódott. Az ilyen megőrzött példányok fontos kulturális és ipari örökséget képviselnek.

Érdekességek és kulturális hatás

A JNR Class EF62 mozdonyokat előszeretettel választják modellvasúti gyártók, ami azt mutatja, hogy a rajongók körében is népszerű ez a típus. A mozdonyok ikonikusak lettek Japánban, különösen a vasúti történelem iránt érdeklődők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 2,550 kW
Maximális sebesség 100 km/h
Hossz 18,500 mm
Magasság 3,975 mm
Tengelytáv 4,500 mm

Hivatkozások

Bővebb információ a JNR Class EF62 mozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google